A pályára lépők sorát a 10 tagú KTM Juniorok egyenruhás-egyenmotoros csapata nyitotta. A futam nézők számára is könnyebb követhetősége érdekében a pole pozíciót megszerző versenyző sárga mellényben áll rajthoz, amit ezúttal Horváth László viselhetett. A kis kiegészítő meghozta az eredményt is, hiszen Horváth Laci mindkét futamban első lett, de mögötte Kovács Zsolt és Holdonner Norbert is duplázott a második és harmadik helyeken.

Az utánpótlás osztályokban duplázó KTM Junior versenyzőknek pihenőt biztosítandó álltak rajthoz a Superquad összevont SQ1 és SQ2 kategóriáinak versenyzői. Az edzésidők alapján a 450-esek között induló Kovács Krisztián (Honda) foglalhatta el az első rajtkockát, jobbján Farkas Tamással (RST). Ez a páros utána mindkét futamban szoros harcot vívott a győzelemért, és mindkétszer sikerült Farinak a célegyenes előtti off-roadon végleg megelőzni az egyébként keményen ellenálló Kikit. A 450cc-s quadok között a harmadik Tóth Demeter lett. Az SQ1 mezőnyben Vekedel Gábor (RST) nyerte az első futamot, ám a másodikban szerzett 5. helyével csak a dobogó harmadik fokáig jutott, így a fordulót az egyébként a második futamban legjobb nagykategóriásként befutó Somfai Mátyás (BM) nyerte, míg harmadik lett a szintén kiegyensúlyozott teljesítményt produkáló Bedő Tamás (Honda).

Az időterv szerint sorban következők az utánpótlásban indulók voltak 85cc, 125cc és nyílt géposztályban. Noha a rajthelyen még kettéosztva – nagy motorok elől, egy sorral mögöttük abszolút felállásban a 85-125cc – foglaltak helyet, ez az elkülönítés hamar felbomlott, amint kialudt a rajtot jelző piros lámpa. Hugyecz Erik (Yamaha) és Ónódi Benjámin (Yamaha) 85-ös kis motorjaikkal úgy vágtak a nagyok közé, mintha semmi teljesítménybeli különbség nem volna köztük – sőt. Ugyanígy tett a 125cc-s Hényel Ágoston (Yamaha) és a román versenyző, Fazekas Zoltán (Yamaha) is. Furcsa helyzet akkor adódott mikor a kanyarokban és a terep-szakaszokon könnyedén leelőzött 450-500 cc-s motorok erőlködés nélkül húztak el mellettük a hosszabb aszfaltos egyenesekben, miközben ők agyon facsarták a gázkart és kezdődhetett a kanyarban minden elölről. Míg a „kis-utánpótlás” dobogójának két felső fokán Yamahások örülhettek, a forduló harmadik legjobb UP85-öse Varga Márk, UP125-öse a kétkategóriázó Holdonner Norbert lett, mindketten KTM-mel. Az idéntől UP-Open-re átkeresztelt Amatőr mezőnyből legeredményesebben mindkét futamban Bohács Róbert (KTM) vette föl a kesztyűt a kötekedő 125-ösök ellen az élmezőnyben, mögötte bajtársa Völcsey Zoltán (KTM) és összetett pontozás alapján a Szlovákiából átlátogató Tibor Kovac (Honda) végzett.

Egy programszakasz végét a Prestige-Open osztály felvonulása zárta, s ez az edzések és futamok végén is a streetfighter show kezdetét jelentette, melyben Hidi Miki kápráztatta el lélegzetelállító mutatványaival a közönséget. Lélegzetelállásból azonban a Prestige és Open osztály közös futamai alatt sem volt hiány. A két futamban rajt-cél győzelmet arató osztrák Johann Schruffal (Yamaha) nehéz volt lépést tartani még a magyar bajnok Kökényesi Györgynek (Yamaha) is. Schruf elegánsan kivonta magát a kemény harcok alól, az első köröktől kezdve fokozatosan növelte előnyét és inkább technikai csemegével szolgált a VB-re készített motorjával. A gép bőven gyorsabb volt bármelyik másik motornál a pályán, és aki figyelte csak váltani nem látta vagy hallotta, amit a „hova nem elforog” és „milyen féktávot vesz” kiszólásokkal nyugtáztak a pálya szélén állók. Nagy meccs a második helyért sem zajlott: Kiskökény tekintélyes légüres térbe került az előtte haladó Schruf és őt utolérni nem tudó szlovák Radim Vavrik (Yamaha) között. Az új szlovák versenyző viszont annál több gondot okozott a közelében lévő magyaroknak. Mindkét futamban először egy-egy Suzukissal akadt össze. Először Németh Balázs majd Tóth Ádám védte a pozíciót erősen, ám valahogy sikerült mindig előre kerülnie a harmadik helyre és azt nem adta többet oda senkinek, hiába támadta hátulról Benner Zsolt (KTM) is. Németh Balu sajnos egy bukás után kényszerült kiállni, és combcsontsérülése miatt nem is tudott a második futamban rajthoz állni.

Az Open osztály a teljes mezőny közepén keveredett bele a Prestige-be, és ott kis szigetet alkotva gyűrte egymást három KTM: Koczka Tamás, Huszár Péter és Sinka Tibor. Az első fordulóban valahogy kimaradt a játékból Lánczi Sándor (Yamaha), aki az előző kiskunlacházi fordulóban bravúros győzelmet aratott a hullámokkal tűzdelt off-roados pályán, de a második futamot sikerült megnyernie. A véget nem érő KTM vitát a pontozás döntötte el: első Huszár Péter, második Koczka Tamás, harmadik egy hatodik és egy első hely után Lánczi Sándor holtversenyben a kétszer harmadiknak befutó Sinka Tiborral.

A magyar supermotosok most „exportálni” készülnek az izgalmakat, mivel a július 9-én sorra kerülő negyedik forduló a szerbiai Kula gokartpályáján kerül megrendezésre. A helyszín egyáltalán nincs messze, kb. 100 km-re található Szegedtől Sombor-Vrbas mellett, és a színvonalas pálya már tavaly bemutatkozott egy supermoto EB-fordulón. Az OB viszont csupán visszalátogatás lesz az idei Európa-bajnokság magyar résztvevői számára, mivel előtte június 24-25-én a 2006-os év 4. supermoto és 3. superquad EB összecsapásával kápráztatja el Kulában Európa élmezőnye a közelség miatt remélhetőleg sok magyarországi szurkolóból is álló nagyérdeműt.