Kétségtelen, hogy nyomatékosabbak az elektromos motorok a hasonló tömegű benzinesekkel szemben, de ez elég ahhoz, hogy behozzák a teljesítményhátrányt? Nem véletlenül kérték fel ennek kiderítésére Tucker Nearyt, hiszen ő már régóta versenyez elektromos motorokkal, sőt egyszer megnyerte a Hare Scramble versenyt is, pedig néhány kanyarral a cél előtt kifogyott a nafta az akksiból, és úgy tolta be a célba a gépet... Szerencsére addigra már olyan komoly előnyt épített ki, hogy ez a fiaskó sem veszélyeztette a Sportsman kategóriában elért első helyét.

Sur-Ron elektromos terepmotor a benzines ellen

Ezúttal egy KTM 250 SX-F-et és egy Sur-Ron Light Bee X-et tett próbára, mégpedig azonos útvonalon és GPS-alapú köridőmérővel, hogy garantáltan egyforma esélyekkel induljanak a gépek. Elsőre egyenlőtlennek tűnhet az küzdelem, hiszen a Sur-Ron 6 kW-os teljesítményű, míg a KTM 29 kW-ot próbál átvinni a laza talajra a bütykösgumin keresztül – nem elhanyagolható különbség. Mintha egy izmosabb ötvenes robogót állítanánk párba A2-es, négyütemű enduróval.

sur-ron-x-es-ktm-250-osszehasonlitas
Az egyik 6 kW, a másik 29. Nem tűnik igazságosnak, mégis van alapja az összevetésnek...

Aki kíváncsi az eredményre, az most ne is olvasson tovább, inkább nézze meg a videót, hogy melyik motorral mennyi idő alatt és miként lehetett teljesíteni a közel négyperces szintidejű pályát. Több szempontból is meglepetés a befutó:

Elektromos a benzines ellen: vajon melyik lesz a gyorsabb?

A fizikát nem lehet meghazudtolni, így a negyvenlovas KTM megverte a nyolclóerős Sur-Ront – ebben nincs is semmi meglepő. Az viszont annál érdekesebb, hogy percenként mindössze 3-4 másodperccel volt lassabb az elektromos kihívó, holott csúcsteljesítménye csak ötöde, mint a KTM-é.

A csekély tömeg és a remek futómű olyan sokat nyomott a latban, hogy a teljes pályán 15 másodpercet kapott négyütemű riválisától, holott a puszta adatok alapján sokkal nagyobb különbség sem lett volna meglepő.

Kíváncsiak lennénk, hogy egyenlő feltételek mellett, vagyis a 29 kW-os KTM-et a Storm Bee „nyitott”, 21 kW-os változatával összevetve milyen eredmény született volna. Akárhogy is, Tuckert ismerve valószínűleg nem kell sokat várnunk a visszavágóra sem, ahol már hasonló teljesítményű elektromos és benzines vasak csapnak össze.