A Yamaha indulhatott az élről a hétvégi futamon, ám a vezetést nem ők, hanem a Yoshimura Suzuki tagjai kaparintották meg. A start utáni órában azután rendeződtek az erőviszonyok, és úgy tűnt, hogy a Honda, a Kawasaki és a Yamaha harcolhat a végső győzelemért. Ahogy felültek a húzóemberek (a Kawánál Rea, a Hondánál pedig Takahashi), úgy nőtt a csapatuk előnye, ám a váltások után a második pilóták mindig leadtak kicsit a fórból, így az alakulatok a végére tartogatták legerősebb embereiket, hogy minél jobb helyet érjenek el a befutóra.

Végül drámai események döntöttek az elsőség sorsáról: a Suzuki csapata taktikusan csak a nyolcadik-kilencedik helyen szerénykedett, hogy biztosan megnyerje a bajnoki címet, és öt perccel a leintés előtt úgy tűnt, ez sikerül is. Ám a befutó előtt - a célegyenes végén - elfüstölt a GSX-R motorja, így az SRC Kawasaki ölébe hullott a bajnoki cím, de mindössze fél ponttal vették át a vezetést a tabellán!

A mindent eldöntő pillanat, amikor a Suzuki GSX-R feladta a küzdelmet, pedig csak öt perc volt hátra a futamból

Azt hihettük, ezzel vége az izgalmaknak, de nem így történt: mindössze két perc maradt, amikor az élen álló Rea bukott a tempós balosban, így a Yamaha vette át a vezetést, és haladt át elsőként a célvonalon. Már el is kezdődött az ünneplés, amikor a Kawasaki óvást jelentett be, mondván, a hosszútávú versenyek szabálykönyvében nincs benne a MotoGP-ben és a WSBK-ban megszokott ötperces szabály, vagyis hogy akkor is értékelhető a pilóta a piros zászlóval megszakított futamon, ha ő maga esett el, és utána nem tudott időben visszaérni a boxba.

A megunhatatlan suzukai rajt

Így végül a futamgyőzelem a gyári Kawasaki csapaté lett, nyomában a Yamahával (#21) és a Red Bull Hondával - a részletes eredménylista itt található. A bajnoki cím pedig az SRC Kawasaki France-hoz került, akik 132 ponttal végeztek a 127 pontos Suzuki (SERT) és a TSR Honda France előtt (109 pont).