A Népszabadság értesülései szerint minden lehetséges eszközzel a helyszíni bírság kiszabását - és azonnali befizetését - szeretné elérni a rendőrség a közlekedési szabálysértések esetén, és erre több módszert is kidolgoztak az elmúlt időszakban.

Egyrészt kedvezményeket alkalmaznának, vagyis kevesebb büntetőpontot kapna az elkövető, ha ezt a formát választja, másrészt a feljelentés után automatikusan magasabb összegre bírságolhatná meg a hatóság az illetőt. A kiszabott összegek közötti eltérést is tovább növelnék, vagyis jelentős különbség lenne a helyszíni bírság mértéke, illetve az utólag kiküldött csekken szereplő összeg között.

kiegészítő lámpa
Honnan tudjuk, hogy a kiegészítő lámpa zöld fénye mikor fog kialudni? Nem jelzi előre a megszokott sárga fény a váltást, és százezer forintot "ér", ha a tilos jelzésen gurulunk át a kereszteződésen

Változna a behajtás módja is, ugyanis a nemfizetők esetében jelenleg csak 10-20 százalékát tudja beszedni a bírságoknak az önkormányzat, ezért a jövőben végrehajtók bevonására tesz javaslatot a tervezet. Ilyen esetben természetesen nem csak az eredeti összeget, de a végrehajtás költségét is a szabálysértés elkövetőjének kellene állnia. A tervezetben további kényszerítő javaslatok is szerepelnek, mint például a jogosítvány bevonása, vagy a jármű kizárása a forgalomból a tartozás rendezéséig.

traffipax
Tíz nap elzárással kiváltható, ha valaki 94 kilométeres sebességgel "száguld" a 70-es tábla után

Végső esetben a közérdekű munka is megjelenhet a kiszabható büntetési tételek között, hiszen ez után már csak elzárásra lenne lehetősége a hatóságnak, de ismerve a hazai viszonyokat, ez nem lenne kifizetődő az államnak. A jelenlegi szabályok mellett városban, 100 kilométeres sebességgel haladva kilencvenezer forint bírságot szabnának ki, amit egy hónap elzárással lehetne kiváltani. A bevételi oldalt tekintve ez a legrosszabb megoldás, mivel a fogvatartott ellátása ez idő alatt több mint kétszázezer forintba kerülne az államháztartásnak...