A magyar motoros komoly erőnléti edzésekkel készült a motorozásra, így remek fizikai állapotban utazott el vasárnap Spanyolországba.

Talma Jerez

A megérkezés napján ugyan még esett az eső, ma azonban már csak felhős volt az ég, így száraz pályán kezdődhetett meg a tesztelés. Eredményesen zárult az első nap. Talma végig élvezte a motorozást, és körről körre sikerült javítania. 250-es gépének jobban fekszik a jerezi aszfaltcsík, mint a valenciai, valószínűleg azért, mert ez a pálya lényegesen taktikásabb. A nap folyamán többfajta gumit és különböző beállításokat próbálgattak, valamint nagyon sokat dolgoztak a kipörgésgátlóval is.

Talma Jerez

Fizikailag nagyon jól bírta Talmácsi a 44 kört, viszont műtött keze terhelésre még mindig jelezte, hogy nem 100%-os, éppen ezért a nap végén kénytelen volt felkeresni dr. Costát.

Holnap a munka folytatódik, és a tesztelők listájára Hector Faubel is feliratkozik.

Mai időeredmények:

1. Bautista 1.44.351 – 61 kör

2. Luthi 1.44.675 – 44 kör

3. Wilairot 1.44.928 – 41 kör

4. Aoyama 1.44.978 – 56 kör

5. Talmácsi 1.45.361 – 44 kör

6. Di Meglio 1.46.351 – 39 kör

7. De Rosa 1.46.425 – 49 kör

8. Pesek 1.46.500 – 34 kör

2. nap

Eredményesen zárult a második tesztnap is Jerezben. Ami az időjárást illeti, a hosszantartó napsütésnek köszönhetően az aszfalt hőmérséklete 21 fok volt. A kisebb széllökésektől eltekintve a 16 fokos levegő kiváló körülményeket biztosított. A sok munka meghozta gyümölcsét, mert a motor beállításait sikerült olyan szintre fejleszteni, melynek köszönhetően Talma ma a harmadik helyen végzett, 1 mp-t javítva tegnapi legjobb köridején. A mai nap összességében jobban zárult, mint a tegnapi. Amellett, hogy a részidőn is sikerült javítani a korábbi tesztekhez képest sikerült olyan beállításokat találni, ami jobb teljesítményt hozott ki Gáborból és a motorból egyaránt. Technikai szempontból ma már kevesebbet használta a kipörgésgátlót, még inkább hagyatkozva a motor és a pálya összhangjára. Ráadásul többet csúsztatta a motort, ami a későbbiekben leleményesebb vezetési stílust tesz lehetővé. Ez hosszú távon a versenyek kimenetele szempontjából fontos taktikai eszköz lehet. Még egy nap van hátra a jerezi tesztekből, de Gábor és csapata egyre bizakodóbban tekintenek a jövőbe.

Talma Jerez

Talmácsi Gábor nyilatkozata: „Ma kifejezetten jó formában voltam, szerencsére az időjárás is segítségünkre volt. A motor beállításai egyre jobbak, és ennek köszönhetően én is jobban érzem a 250cc motor nyújtotta lehetőségeket, amiket igyekszem maximálisan kihasználni. A kezem a féktávok miatt sajnos a mai nap végére is eléggé elfáradt, így ismét jelentkeztem dr. Costánál. Mindent egybe vetve: a jelenlegi harmadik helyezésem tovább erősít abban, hogy jó úton járunk. Most elsősorban arra törekszünk, hogy megtaláljuk a számomra legmegfelelőbb beállításokat.”

1. Bautista 1.43.673 – 54 kör

2. Aoyama 1.44.201 – 52 kör

3. Talmácsi 1.44.387 – 49 kör

4. Di Meglio 1.44.468 – 49 kör

5. Luthi 1.44.733 – 79 kör

3. nap

Véget értek a tesztek Jerezben. Világbajnok motorosunk elégedett az elmúlt három nap eredményeivel. Kemény munka áll a csapat mögött, melynek során igyekeztek a maximumot kihozni a motorból a különböző beállítások segítségével. Mivel Gábor két hónap kihagyás után ült újra az új 250cc-s motor nyergébe, mely a szerelők számára is új kihívásokat jelent, az elmúlt három nap remek lehetőséget biztosított a megfelelő paraméterek kitapasztalására. A mai napon a tegnapihoz képest 1 tized mp-el jobb időt futott, annak ellenére, hogy a délelőtthöz képest a pályán uralkodó körülmények délutánra rosszabbra fordultak. Az időjárás viszontagságainak következtében a pálya tapadása délutánra romlott, ami nagyobb igénybevételt jelentett mind Gábor, mind pedig a motor számára, hiszen a hosszabb féktávok nem kedveztek az egyébként még érzékeny csuklójának. Ettől eltekintve Talma kondíciója kiváló, hiszen a teszteket egy komoly fizikai felkészülés előzte meg. Most két nap pihenő következik, a hétvégén pedig Valenciában folytatódnak a tesztelések.

Talma Jerez

Talmácsi Gábor nyilatkozata: „Nagyon elégedett vagyok az eredményekkel. Már sikerült nagyjából kitapasztalnunk a motor adottságait, ami tovább segíti a munkát a még jobb eredmény elérésében. Ugyanilyen lendülettel készülök a valenciai tesztelésre. Nagyon tudatosan dolgozunk, a hangsúly most nem a köridőkön van, hanem elsősorban a tapasztalatszerzésen, hogy a versenyeken a lehető legjobb formámat tudjam hozni. A tesztelés minden percét élveztem, a csapat is és én is nyugodtak vagyunk a továbbiakat illetően.”

Az utolsó nap eredményei:

1. Bautista 1:43:488 52 kör

2. DiMeglio 1:44:021 40 kör

3. Aoyama 1:44:264 85 kör

4. Talmácsi 1:44:266 48 kör

Kapcsolódó anyagok:

Talma a 250-es gépen

A gond Bedével