Az időmérő edzések a lehető legjobban alakultak Talma számára, hiszen a vasárnapi rajtot az első rajtkockából várta. A startot követően kissé beszorult, de a második kör elején már az élre állt, és némi előnyt kovácsolt össze magának. Sajnos a majd 2 másodperces előnyt Faubel gyorsabb motorjával hamar ledolgozta és megkezdte piszkos játékát. Habár nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy tiszta eszközökkel fognak játszani, manővereit koránt sem nevezhetjük korrektnek.Igaz ami igaz, más esélye nem volt a spanyolnak, minthogy Talmácsit hibázásra kényszeríti, vagy legalábbis feltartja, hiszen egy ötös bolyban már jóval rizikósabb megszerezni a dobogós helyet.

A nagy akarásnak tudjuk mi a vége, Faubel a táv felénél majdnem bukott, és Gábor ismét 1 másodperces előnyhöz jutott a spanyollal szemben, amit csak a végére tudott ledolgozni, ám ekkor a többiek is kezdtek felzárkózni rájuk. Faubel az utolsó kanyarban még megkísérelte a lehetetlent, megelőzte Talmát és próbálta kiszorítani, de Gábor magabiztosan tartotta pozícióját és másodikként haladt át a célvonalon, ami a világbajnoki trófeát jelentette számára.

„A háborút megnyertem és ez az utolsó csata volt a legkeményebb.” – nyilatkozta az mtv-nek Talmácsi. „17 versenyen mindig a topon lenni fizikálisan, mentálisan, azt kell mondjam sikerült. Mások mondják, hogy ez már járt nekem, én ezt nem szeretném kimondani, de ki kell hogy mondjam. Nagyon sok munka van benne. Pont itt Spanyolországban ilyen nagy nyomás alatt, egy lassabb motorral, hogy ezt meg tudjam csinálni, ez fantasztikus.”

Talmácsi Gábor 2000-ben vadkártyásként mutatkozott be Brnoban, majd hol jobb, hol gyengébb motorral vágott neki az évadnak. Első komoly eredményeit 2005-ben érte el a KTM-el. 2006-ban a Humangest Hondához igazolt, ám motorja nem volt ütőképes, ezért év végén ismét váltott, ezúttal az egyik legsikeresebb csapathoz igazolt. Már az év elején kiderült, hogy nem kaphatja meg az új fejlesztésű Apriliát, amit nem is bánt, hiszen versenyről versenyre nagyszerűen sikerült motorját beállítani. Az első balszerencse az angol futamon érte, ahol érthetetlen módon elromlott a motorja és feladni kényszerült a versenyt. A következő mélypont szerződéshosszabbítása után, 2 versennyel a VB vége előtt, az Ausztrál Nagydíjon követezett, ahol csupán a 8. helyen végzett és csapattársa Faubel 1 pontra megközelítette. Az ezt követő malajziai első helyezés hatalmas lépés volt a világbajnoki cím felé.

Kapcsolódó anyagok:

Ferihegyen rengeteg szurkoló üdvözölte a Világbajnokot - Videó »

Szponzorai megajándékozzák Talmát - Videó »

Talma sajtótájékoztatója - Videó »

Faubel: Tiszta eszközökkel játszunk, mi nem vagyunk McLaren

Egy lépés