Muszáj kicsit előkészülnünk a gurulásokra, ugyanis az elmúlt négy hónapban teljesen elszokott a szervezetünk attól, hogy a jármű mozgatásához bizony komoly izommunka kell, még egy motor esetében is. A reflexeket terep-bicajozással frissítjük, a kondícióért pedig a másfélórás, emelkedőkkel tarkított séták/kocogások felelnek. Ha ezzel megvagyunk, már nem izomlázzal küzdve szállunk le a vasról az első 3-400 kilométeres karikát követően, de nem is a Mátra vagy a Balaton-felvidék lesz az első állomás, ahová ellátogatunk. A "túra" célpontja a közeli parkoló lesz, ahol pár féktávval, lassabb és gyorsabb kanyarvételekkel melegítjük be a vasat és magunkat az előttünk álló szezonra.

Minden városban akad egy parkoló, ahol elkezdhetjük a felkészülést. Ha csak feleennyire mennek az ívek, mint a videóban szereplő fiatalembernek, nyugodtan továbbléphetünk...

Ha mindezzel megvagyunk, már csak fejben kell rendbe tennünk a dolgokat. Emlékeztek, tavaly mennyit agyalt mindenki (na jó, csak a nagy többség) év végén, hogy jó lenne egy erősebb motor? Nos, jó hírem van, hiszen az izmosabb dög ott áll a garázsban... A négy-öt hónapos kényszerpihenő alatt szépen lassan hozzászoktunk, hogy az alattunk dolgozó jármű csak tíz-húsz másodperc alatt ugrik százra, most ugyanez a mutatvány három-négy másodperc lesz, hurrá. Újra lenyűgöz minket a csodás dinamika, és ilyenkor kell hideg fejjel döntenünk, erős kézzel fogni a gépet, szemünket a "pályán" és a sebességmérőn tartani, hogy visszaszokjunk az autók után szinte hihetetlennek tűnő dimenziókba.

grossglockner
Óvatosan a gázzal, hiszen a sokszor vizes, hideg aszfalt nem barátja a motorosoknak...

Az időjósok azt állítják, a héten valóban beköszönt a várva-várt tavasz, élvezze hát ki mindenki a jó időt! Elő a vasakat, és nagyon, nagyon vigyázzunk magunkra, illetve egymásra - hosszú még a szezon, ne az első úton állítsunk fel új rekordokat... Jó utat, balesetmentes és tartalmas szezont mindenkinek!