Az elmúlt három GP verseny rövid összefoglalóját olvashatjátok a Team Hungary szemszögéből.

Imit orvosai nem engedték volna a qatar-i versenyre, a motegi-i hatalmas esésekor elszenvedett gerinc- és bokasérülése miatt, ám ő saját felelősségére úgy döntött elindul a futamon.

A csapat már az Amszterdami repülőtéren akadályokba ütközött ugyanis vízum nélkül nem engedték fel a repülőre a magyarokat, amit be sem lehetett volna szerezni, hiszen Magyarországon nincs qatar-i követség, és elvileg a csapat magyar tagjait vízum várta volna a qatari reptéren. Sikerült kideríteni, hogy az interneten, a www.gatargp.net -en egy hitelkártya segítségével bárki csinálhat magának vízumot! Áttetették a jegyeket Dubai-on keresztül másnapra, ami jó 4000�-val megnövelte a csapat útiköltségét. A feszültség, Imi és a motor legyengült állapota, a qatari pálya csúszóssága és az 50 fokos meleg mind negatívan befolyásolták az eredményt. Az aprilia futóművét egyáltalán nem sikerült belőni, így nem tudott azon a keskeny nyomvonalon menni, ami motorozható volt a qatari kőporos pályán, és fájdalmai miatt nem tudott eléggé összpontosítani. Vesa remekelt. Mint elmondta ez a csúszós pálya nagyon fekszik neki, mert rengeteget jégmotorozik és megszokta már ezt az érzést. A motorja is rendben volt, de úgy tűnik ő sem a szerencse kegyeltje, Rodrigez az első kanyarban kilökte, míg Imi végül a 25. lett.

Malajziában Iminek sikerült lelkileg kipihenni a korábbi stresszt, és sérülései is szépen javultak, így hatalmas lendülettel vágott neki az első edzésnek. A lendület nem tarthatott sokáig, mivel 4 kör után ki kellett állnia, mert a váltójában a fogaskerekekről letört néhány fog, valószínűleg anyaghiba miatt. Mivel második motorja nincs Iminek, és a javítás órákba telt, nem tudott már visszamenni a pályára, hogy beállítsák a motort. Az időmérőnek így esélytelenül vágott neki, hiszen fél óra volt arra, hogy megtalálják a beállításokat, és időeredményt is produkáljon. A szombat reggeli szabadedzésen 3mp-et javított, de az időmérőn nem sikerült ezt az időt motoroznia, mert a kerékcsere után elkezdett darálni a motor hátulja. Ilyen futóművel képtelen volt javítani, végül a 29. lett. A rajt jól sikerült, de az első kanyarban a helyezkedésnél kiszorították, így az első körben csak a 27. volt. Szépen kezdett feljönni, de a verseny felénél újra elkezdett darálni a hátulja, rázta is a fejét a célegyenesben, jelezve, hogy valami nincs rendben. Végül 18-ként fejezte be a futamot.. Vesa pech sorozata sem állt meg, a biztos 15. pontszerző helyről, 2 körrel a vége előtt elesett, mert elfogyott a gumija.

Ausztráliában már hűvös idő fogadta a csapatot, ami jobban kedvez mind motornak, mind a pilótának. Az első szabadedzésen jégeső is esett, így a pálya félig vizes, félig száraz volt. Egy újfajta vizes gumival mentek, ami Iminek nagyon bejött, és 15. lett, a pályaszakaszonkénti ideit összesítve pedig az 5. hely volt az övé! Délután teljesen száraz, napos idő volt, így alapbeállítással ment ki, ami jónak bizonyult és a váltó áttételezést is sikerült eltalálni. Az utolsó körben Imi 0.9 mp-re volt az elsőtől, de a 4. szakaszon pont a kanyarban ért utol egy wild-cardos versenyzőt, aki miatt kisodródott, így nem sikerült jelentőset javítania. Maradt a 22. hely. Szombaton reggel elég gyengének érezte a motort. Délután sikerült javítania, a 20. helyre kvalifikálta magát. Sajnos a warmup-on és a versenyen is gyenge volt a motor, sőt a Dunlop is megnehezítette a dolgokat. Kb.1 órával a rajt előtt szóltak, hogy elszámolták a gumirendelésüket és kevesebb puha elsőt hoztak, ami elfogyott. Csak kemény keverékkel tudnak szolgálni, ami az Ausztrál hidegben nem túl jó, és Imi ki sem próbálta. Őrült keresésbe fogtak, Imi is járta a csapatokat, hátha van valakinek egy tartalék, de csak egy alig használt 5 körös gumit sikerült szereznie Julian Simontól. Vesának fennhagyták a warm up-os 10 körös elsőjét. Az utolsó pillanatban szólt a Dunlop, hogy szereztek gumit, de ekkor Imi már öltözött és abban a tudatban ment ki a pályára, hogy használt gumival kell versenyeznie. A szerelők már csak a rajtrácson tudták kicserélni a kereket, de ez elég stressz volt ahhoz, hogy Imi elrontsa a rajtot. A motor sem remekelt, szélárnyékból ugyan hozta a végsebességet, de 1-2-3-4-es fokozatban nagyon elmentek mellette. Visszaesett a 27. helyre, és Zanettivel, Kallioval és Giusepettivel meccselt. Féktávon jobbnak bizonyult az előbb említetteknél, Giusepettit az utolsó kanyarban előzte meg, így a 21. lett.

"Pihenésre nincs időnk, hiszen a következő hetekben gőzerővel kell dolgozni azon, hogy a csapat a jövő évben minél jobb feltételekkel indulhasson. Hamarosan az is eldől, hogy milyen motorral fogunk jövőre menni." - nyilatkozta lapunknak Imi. A csapat már kedden utazik Valenciába, ahol az utolsó megmérettetés vár rájuk.