Németh Balázs jó formát mutatott és a tizedik helyen zárta a warm up-ot. Tóth Imiék a tegnapi edzés tanulságaként a versenyre kiválasztott kemény keveréket tesztelték, vajon bírni fogja-e a gumigyilkos pályán a tizenöt körösre kurtított futamot. Az eredmény nem volt túl meggyőző, de sajnos más választás nem volt a Pirellinél.

A futamon Balázs az előkelő 8. helyről rajtolhatott. A start nem sikerült tökéletesre, az első körben a tizedik helyen fordult a Hondával. A negyedik körben egy gyönyörű manőverrel megelőzte Jezeket, és a futam feléig szépen tartotta a kilencedik pozíciót. Ekkor azonban már nagyon nehéz dolga volt, a kerekek szinte alig tapadtak, minden kanyarban a bukást kockáztatta. Sajnos be kellett látnia, hogy nem tudja tartani az iramot, de nem adta fel, hanem – továbbra is a pontszerzésben reménykedve - a futam befejezését tűzte ki új célként. Balu helyzete körről-körre nehezedett, egyenesen arányosan a pozícióvesztésével. A hétvége eredményeiből kiindulva jogosan remélt pontszerzés ezúttal elmaradt, a 21. helyen fejezte be a futamot. Balázs csalódott a remek edzéseredmény után, de bizalommal tekint a jövőbe, hiszen a hétvégén bebizonyította, hogy ott a helye az élmezőnyben!

team toth

Tóth Imi a szombati időmérőn nem tudott javítani, így hét helyet visszacsúszva a huszadik rajtkockából várta a startot. Hiába kapta el azonban a ritmust, az előtte összeakadó Roccoli-Szkopek-Leonov trió szépen kivezette a sóderágyba. Szerencsére meg tudta tartani a CBR-t, de mire visszaért a pályára minden versenyző elhúzott. Imi jó ritmust vett fel, így nem csak utolérte a mezőnyt, de a harmadik körtől folyamatos előzésekbe kezdett. A Pirelli abroncsok azonban az ő helyzetét sem könnyítették meg, így jó pár kanyarban komoly rizikót vállalt, hogy tartsa pozícióját. Elmondása szerint, ha a gumikkal nincs baj, és az eredeti menetrend szerint lett volna még hat köre, összejöhetett volna a pontszerzés. Mindkettőjük miatt csalódott, hiszen a teszten és az edzéseken nyújtott teljesítményük alapján reális esélyük volt megismételni a tavalyi kettős pontszerzést Phillip Island-en.

team toth

„Nem mondom, hogy elégedetlen vagyok, hiszen kiegyensúlyozott, erős teljesítményt nyújtottunk mind a teszten, mint pedig a futamot megelőző edzésnapokon. A csapat kitűnő, a szerelőkkel és a tökéletesen felkészített Hondákkal is tökéletesen elégedettek vagyunk. Nem kevésbé természetesen a pilótákkal! Ennyi év alatt már megtanultuk kezelni az ilyen helyzeteket, hiszen a motorsport egy nagyon összetett sportág, sokszor elmondtuk már, de csak ismételni tudom: nagyon sok tényezőnek kell stimmelnie ahhoz, hogy sikert érhessünk el! Jelen esetben a pálya aszfaltja, a magas hőmérséklet és a Pirelli által Ausztráliába hozott, nem éppen megfelelő abroncsok együttesen gyengítették az esélyeinket. A fotókon jól látszik milyen mértékben fogytak el a gumik a versenyzők alatt és ez mindamellett, hogy visszavetette a helyezésüket, komoly, akár életveszélyesnek is mondható kockázatot jelentett! Összegezve tehát azt kell, hogy mondjam, pozitívan zártuk a futamot, hiszen mindkét pilótám sérülés nélkül „úszta meg” a futamot. Balázsnál egy fantasztikus lehetőséget buktunk el az abroncs miatt, Imi pedig óriási hátránnyal indult az előtte összeakadók miatt. Imolára azonban kiheverjük ezeket a veszteségeket és újult erővel vágunk majd neki a hétvégének!” – nyilatkozta derűlátóan id. Tóth Imre csapatfőnök.

A Phillip Island-i vezetőség ígérete és tervei szerint a MotoGP futam után új aszfaltot kap a versenypálya, ez viszont azt jelenti, hogy Rossiéknak sem lesz könnyebb dolguk a versenyen.

(forrás: Team Toth)