Az egyik legcsábítóbb ilyen tipp Marokkó, ahol az idegen földrész kultúrája és hangulata varázsolja el az utazót, miközben a kiszolgálás sok helyen európai szintű, vagyis minden adott a gondtalan kikapcsolódáshoz. Közel négyezer kilométert kell utaznunk, hogy Gibraltáron átkelve a fekete kontinensre lépjünk, ezért aligha kivitelezhető, hogy a hideg évszakban lábon tegyük meg az utat. A probléma áthidalásában több Magyarországon működő túraszervező iroda is segíthet, ők a repülőjegy foglalástól a motorbérlésen át a szállásig komplett csomagot nyújtanak, ráadásul a helyismeretük révén az ország olyan rejtett zugait is megismerheted, melyek rejtve maradnak az egyszerű utazó előtt.

marokko
Ahol értelmet nyer a "túraenduró" kifejezés: Marokkó

A legtöbb ilyen kaland 7-10 napos, és nagyjából 3 000 kilométert ölel fel. Az egyes etapok nem túl hosszúak, hiszen rengeteg a látnivaló és az utak minősége is visszafogott tempóra inti a motorosokat. Végtelen dűnék és havas hegycsúcsok várják a kalandot kereső utazókat, mivel télen és kora tavasszal fagypont közeli illetve bőven húsz fok feletti értékeket is mérhetnek az ország egyes pontjain. Akár egyetlen nap alatt megélhetjük a hógolyózás és a forró, sivatagi klíma élményét, miközben Marakech, Casablanca és Fes gazdag kulturális örökségét is megcsodálhatjuk. A nyolcnapos utazás – két fő/motor esetén – nagyjából 1200-1400 euróba kerül fejenként, ami nem kevés, de ez valóban „mindent bele” ajánlat, vagyis étkezés, motor bérleti díj, üzemanyag, szállás és idegenvezetés is benne van az árban.

marokko
Enduró, mert azt mondtam! A fekete kontinens bejárásához nem feltétlenül kell ralimotorban gondolkodnunk...

Persze közelebb is találunk olyan célpontot, mely télen is bátran ajánlható, így például Szardíniát is betámadhatjuk februárban, amikor végleg elhatalmasodnak rajtunk az elvonási tünetek… A legegyszerűbb módja az utazásnak, ha magunk szállítjuk a motorunkat, vagy nagyobb csapat esetén megbízhatunk egy fuvarozó céget is, így megspóroljuk a borsos kompköltséget és autópályadíjat. A repülőjegy alig drágább, mint ha motorunkkal beállnák valamelyik hajótársaság járatára - a kompút száz euróból jön ki, míg a repülőjegy 120-180 euró -, tízfős brigád esetén a vasak kiszállítása és a kiutazás költségei fejenként és járművenként összesen hat-hétszáz eurót tesznek ki. Az elsőre magasnak tűnő összeg rögtön barátságosabbá válik, ha kiszámoljuk, hogy oda-vissza kb. 3 000 kilométert nyomnánk le motorral, miközben a távolság miatt szállásért is fizetnünk kellene, és a véges szabadságkeretből eltolnánk négy napot a ki- és vissza utazásra.

szardinia
Aszfalt vagy terep? Csak a motor típusa és bátorságunk szabja meg, hogy Szardínia mely részét fedezzük fel

A sziget déli részén a hidegebb hónapokban is kellemes, 15-20 fok közötti értékeket mutatnak a hőmérők, a hely legendásan kanyargós útjairól pedig a magyar motorosok is órákig tudnának mesélni – aki egyszer már belekóstolt a végtelen aszfaltkígyók nyújtotta élménybe, biztosan visszavágyik az Olaszországhoz tartozó mini-kontinensre. Kimondottan terepmotorosok számára is szerveznek téli kalandokat Szardíniára, hiszen számos jelölt enduróutat találunk az országban, sőt, az off-road világsorozatok versenyzői is rendszeresen vendégeskednek itt, legyen szó edzésről vagy egy-egy futamról.

szardinia
Szardínia nem csak a hobbiendurósok kedvelt terepe, a profi versenyzők is időről-időre visszatérnek az egyik legszebb európai szigetre

Ha szívesen áldoznál egy ilyen téli motorostúrára, önállóan vagy akár a hazai túraszervező cégek segítségével is belevághatsz, és biztosra veheted, hogy a csábító célpontok még varázslatosabbak lesznek a hideg évszak közepén, még ha némileg többe is kerül a januári "nyaralás", mint ha júniusban indulnál útnak.