A kitartó túrázó, Thierry Sarasyn arra vállalkozott, hogy több mint 2200 kilométert tesz meg egy nap alatt, mégpedig úgy, hogy közben 15 (!) országot érint. Ez önmagában is emberfeletti teljesítmény, de ő ragaszkodott hozzá, hogy rekordjával a felelősségteljes, szabályos közlekedést népszerűsítse,

ezért az elképesztően magas, több mint 90 km/órás átlagsebességet úgy érte el, hogy közben tiszteletben tartotta a közlekedési szabályokat is.

Thierry Sarasyn elképesztő rekordja

Május 19-én, pénteken este Lengyelországból indult, hogy egy nappal és 14 országgal később Hollandiában érjen célba. Persze nem volt előzmény nélküli a rekorddöntés, ugyanis tavaly már sikerült 13 államot átszelnie egy nap alatt.

thierry-sarasyn-15-orszag-egy-nap-alatt-motorral-uj-rekord
Thierry jól tudta, hogy nem feltétlenül az utazósebesség, hanem a megállók száma és hossza szabja meg, hogy mennyi idő alatt teljesíti a távot. Ezért aztán az étkezések is a nyeregben zajlottak: nagy energiatartalmú, könnyen elfogyasztható, előrecsomagolt ételekkel pótolta a kalóriákat

– Már tavaly éreztem, hogy az akkor egy nap alatt bejárt 13 ország kényelmesen teljesíthető, ugyanis 20 óra után már Belgiumban motoroztam. Ezért eltökéltem, hogy most megpróbálok 15 országot felfűzni a túra során, és azért ennyit, mert szerintem fizikailag lehetetlen többet. Ha csak nem ismerik el önálló államként Disneylandet...

– mesélte viccelődve Thierry az idei megmérettetés előtt.

thierry-sarasyn-15-orszag-egy-nap-alatt-motorral-uj-rekord
Thierry a Legendstrackinget használta, hogy igazolja a rekorddöntést

– Mondhatjuk, hogy nagy áldozatokat követelt a 90-100 km/órás átlagsebesség elérése. Lelkileg és fizikailag is teljesen összeomlottam a végére, de akkor is figyelnem kellett rá, hogy a szabályokra ügyelve közlekedjek.

thierry-sarasyn-15-orszag-egy-nap-alatt-motorral-uj-rekord
Durva, hogy lehetett volna egy órával rövidebb is az út, ugyanis a német-osztrák határon éppen az orrom előtt zárták le az alagutat egy baleset miatt, és ott vagy 60-70 percet álltam – mesélte Sarasyn az 24 órás száguldás egyik legnehezebb pillanatáról

– Maga a kínszenvedés, ahogy telnek az órák, és az ízületeid elkezdenek fájni. Különösen a nyakfájás volt aggasztó. Minden tankolásnál pihentem is egy kicsit, szendviccsel, csokival és speciális „űrhajóskajával” tartottam ébren magam, s nem titok, hogy hasfogó gyógyszerekkel sikerült a lehető legminimálisabbra szorítanom a megállók, pihenők számát

– avatott be minket a részletekbe.

thierry-sarasyn-15-orszag-egy-nap-alatt-motorral-uj-rekord

Azt is kiemelte, hogy ő nem adományokat gyűjtött és nem lobbizott semmilyen szervezet mellett, túrájának célja mindössze annyi volt, hogy

felhívja a világ figyelmét a motorral közlekedés előnyeire, egyszersmind ledöntse a motoros sztereotípiákat, előítéleteket. Miként a holland Nieuwsblad hírportálnak elmondta, ezzel bizonyította, hogy a motorkerékpár gyors, hatékony, környezetbarát közlekedési forma, valamint az egyetlen mód, hogy a zsúfolt, gyakran teljesen beállt városokban és autópályákon is magabiztosan haladjon az ember. Összességében a motor a záloga, hogy ne nőjenek, hanem csökkenjenek a torlódások, ráadásul az ember sokkal aktívabb életet élhet kétkeréken – foglalta össze.

Gratulálunk Thierrynek, elképesztő teljesítmény ilyen rövid idő alatt ennyit motorozni! Azt pedig külön köszönjük, hogy a beszámolóban Magyarországról is megemlékezett. Mint elmondta, hazánkban az Őrségen keresztül haladt, gyönyörű volt, lenyűgözte a táj, de komoly meglepetésként élte meg, hogy a vasúti sínek gyakran úgy keresztezik az úttestet, hogy egy szűk S-kanyarral szeli át az aszfalt a sínpályát. Szerinte ez ritkán alkalmazott megoldás a kontinens többi részén, ezért is csodálkozott rá a hazai utakon.

thierry-sarasyn-15-orszag-egy-nap-alatt-motorral-uj-rekord
A bejárt útvonal

Végül még felsorolta, hogy az elképesztő túrán milyen sorrendben érintette az országokat: Lengyelország, Csehország , Szlovákia, Magyarország, Horvátország, Szlovénia, Olaszország, Ausztria, Németország, Liechtenstein, Svájc, Franciaország, Luxemburg, Belgium és végül Hollandia.