A Tomos Colibri T12 a maga korában egy igen megbízható ingázómotornak számított és kiemelkedett a keleti blokkban gyártott vasak sorából. Az egykor a szlovéniai Koperben található székhelyű Tomos (Tovarna Motorjev Sežana, azaz Sežana erőforrásgyár) az ötvenes évektől kezdve működött egészen 2012-ig, amikor is a leginkább mopedjeiről elhíresült cég bezárta kapuit.

Szárnyalj, Colibri, szárnyalj!

A Mr. Rescue YouTube-csatorna üzemeltetői egy 1967-es T12-t vettek gondozásba, hogy lelakott állapotából visszaállítsák olyanra – vagy még jobbra –, amilyen újkorában volt. Az alábbi, kimondottan részletes és érdekes kisfilmben nyomon követhetjük a motorkerékpár szétszerelését, a rozsdamentesítést, az előkészítést és a festést, szóval felkészítő anyagnak sem rossz, ha valaki hasonló korú motor restaurálására készül.

Amennyiben bejön ez az értékmentő munka, javasoljuk, tekintsd meg a találó nevű Mr. Rescue többi szerzeményét is, hiszen járt már a kezei között retró stílusú kenyérszeletelő, sőt krosszmotor is. Egy igazi aranybánya a csatorna, de érdemes némi hideg élelemmel készülni, mielőtt leülsz megnézni a videókat, hiszen a kisfilmekben rendkívül alapos munkákat mutatnak be páratlan részletességgel. Hogy megéri rászánni az időt, arra szinte garancia, hogy például a pitbike felújítását csaknem négymillióan (!) nézték végig, holott alig egy éve került fel a csatornára.