Portugáliában mutatták be a Touratech legújabb motorját, mely tulajdonképpen a folyadékhűtésű BMW R 1200 GS könnyebb és lényegesen fürgébb átirata. Első ránézésre csak a hatalmas hengerekről lehet felismerni, hogy a bajor bestsellerről van szó, ugyanis a messze két mázsa alatti menetkész tömeg és a karcsú, minimalista idomzat inkább egy filigrán 7-800 köbcentis endurót sejtet.

Ha a motorod még kétszáz kiló sincs, és jórészt terepen jársz vele, akkor elég lesz egy első féktárcsa is...

Miből lesz a cserebogár?

Az építés során érintetlenül hagyták a 125 lovas boxert, valamint a hajtásláncot, de az első felfüggesztést hagyományos USD-teleszkópokkal váltották ki, míg a gyári üzemanyagtartály helyére egy lényegesen karcsúbb, 18 literes, saját készítésű tankot szereltek.

A végeredmény egy szemet gyönyörködtető és valóban terepképes enduró lett, mely számos apró módosításnak köszönheti egyedülállóan csekély tömegét. A kiemelkedő eredményhez az alig 90 dekás lítium-ion akkumulátor ugyanúgy hozzájárult, mint a titán kipufogórendszer vagy éppen a széleskörűen alkalmazott szénszálas alkatrészek tömege.