· 2017. január 10. 11

Touratech R 1200 GS Rambler

Kóborolj bátran!

Ennyi kell, és nem több ahhoz, hogy az ember szabadon cirkálhasson motorjával az útiránytól vagy annak burkolatától függetlenül. Hihetetlen, de 188 kilóval mérlegel az új GS.
Portugáliában mutatták be a Touratech legújabb motorját, mely tulajdonképpen a folyadékhűtésű BMW R 1200 GS könnyebb és lényegesen fürgébb átirata. Első ránézésre csak a hatalmas hengerekről lehet felismerni, hogy a bajor bestsellerről van szó, ugyanis a messze két mázsa alatti menetkész tömeg és a karcsú, minimalista idomzat inkább egy filigrán 7-800 köbcentis endurót sejtet.
Ha a motorod még kétszáz kiló sincs, és jórészt terepen jársz vele, akkor elég lesz egy első féktárcsa is...

Miből lesz a cserebogár?

Az építés során érintetlenül hagyták a 125 lovas boxert, valamint a hajtásláncot, de az első felfüggesztést hagyományos USD-teleszkópokkal váltották ki, míg a gyári üzemanyagtartály helyére egy lényegesen karcsúbb, 18 literes, saját készítésű tankot szereltek.
A végeredmény egy szemet gyönyörködtető és valóban terepképes enduró lett, mely számos apró módosításnak köszönheti egyedülállóan csekély tömegét. A kiemelkedő eredményhez az alig 90 dekás lítium-ion akkumulátor ugyanúgy hozzájárult, mint a titán kipufogórendszer vagy éppen a széleskörűen alkalmazott szénszálas alkatrészek tömege.