A tavalyi 2986 darabos értékesítésből kiindulva 2019-re 3300 darab új kétkerekű eladásával számolt a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Nagyszerű hír, hogy ez sem volt elég optimista becslés - már most túlszárnyaltuk a jóslatot.

Tovább folytatódott a motorpiac szárnyalása

Remekül szemlélteti a piac mostani növekedését, hogy 2017-ben 2282 darab új motorral zártuk az évet, miközben most az első nyolc hónap alatt ennél lényegesen több, 3273 darab jött össze. Augusztusban egyébként 370 darab motort toltak ki a hazai szalonokból, ez 23 százalékos plusz az előző év azonos hónapjához képest.

tovabb-folytatodott-a-motorpiac-szarnyalasa-22969
Jelenleg a Honda uralja az új motorok piacát, míg a használtak között Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki és Harley-Davidson sorrendben követik egymást a gyártók a DATAHOUSE adatai alapján

Az MGE úgy látja, a piac számottevő erősödése örömteli, ámbár az előrejelzés feletti időarányos értékesítés ellenére még mindig kevésnek mondható a darabszám. Ugyanakkor a szervezet szerint bizakodásra ad okot az, hogy a bázishoz viszonyítva nagymértékű emelkedésnek lehetünk szemtanúi. Az egyesület közleménye arra is kitér, hogy létfontosságúnak tartanák a robogók azonosításának megoldását, ám arról nem szól a fáma, hogy ebben az ügyben hol tartanak a tárgyalások a kormányzattal. Mindenesetre az biztató, hogy masszívan nő az új motorok piaca, arról nem beszélve, hogy ezzel párhuzamosan használtmotorból is jóval többet hoztak be az országba, mint a korábbi években. Júliusra meghaladta a számuk a hatezer darabot, vagyis egy évtized alatt két-háromszorosára nőtt az importált gépek száma.