Már a fenti poénért megérné pár napra szerezni egyet a holland cég legújabb motorjából, melyet januártól már Európában is forgalmaznak. Egy valódi terepmotor, dízelmotorral, kardánhajtással: ennél különlegesebb aligha lehetne a Track T800 névre hallgató kétkerekű.

track 800
Keskeny és könnyű, elsőre alig hisszük, hogy egy 800-as dízel blokk dolgozik benne

Az eddigi próbálkozások, melyek rendhagyó erőforrást alkalmaztak a motorokban, leginkább a súly problémája miatt buktak el. Ez a 800-as nem küzd ilyen gondokkal, hiszen a könnyű Smart blokknak és a filigrán felépítésnek köszönhetően mindössze 215 kilogrammot nyom a mérlegen - ezzel a benzines társainál is könnyebb a gép. A motor mindössze 45 lóerős, de a gyorsulásra így sem lehet panasz, hiszen az ATV-kről és maxi-robogókról ismert fokozatmentes váltóművet találjuk a gépen. Ez a technika a 103Nm forgatónyomatékkal kiegészülve már tökéletesen alkalmas arra, hogy lépést tartson a kategóriatársakkal, és ha le is hagynák a többiek a különös kerregőt, legkésőbb a tankoláskor behozza őket az egyedi járgány, ugyanis több mint 500 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel.

track 800
Kardánhajtás, küllős kerekek, nyomatékos blokk és fokozatmentes automatikus váltómű - egy valódi terepgép ismérvei

Jöjjön a feketeleves. A kisszériás gyártás és a komoly fejlesztési költségek miatt közel 16 000 angol fontba (átszámítva hatmillió forintba) kerül a Track T800 Diesel, ami kimondottan magasnak számít a 2012-ben debütáló Triumph Tiger 1200 Explorer, vagy a BMW R1200GS Adventure 11 500 fontos árcédulája mellett. Ezért aztán tömeges elterjedésétől nem kell tartanunk, inkább gyűjtők és exhibicionista terepmotorosok körében találhat gazdára egy-egy darab a forradalmi motorból.