A Szlovénia nyugati részén fellelhető Vrsic-hágó magasságban nem versenyezhet a szomszédos, kétezres hágókkal, mégis kimondottan izgalmas, így kihagyhatatlan célpont a motoros túrázók számára.

Ha teheted, a legendásan szép, és húsz százaléknál is meredekebb felfutókkal tarkított, osztrák 109-es útról támadd be a hegyet, mert így már az első tizenöt kilométer is élménydús lesz, hiszen az egyik legszebb felfutón, a Wurzen-hágón (a táblákon Wurzenpass) keresztül léphetsz be Szlovéniába. A szerpentin északi oldala az élvezetesebb, a déli felén néhol úthibák zavarhatják a féktelen száguldást, bár a gyönyörű, tömött erdők, az esőzések után életre kelő vízesések és az előttünk elterülő Júliai-Alpok egyébként is természetes sebességkorlátozásként hatnak az emberre.

Szlovénia és Olaszország kapuja

Tovább haladva csak fokozódik az élmény, elvégre Kranjska Gora után a hegyre felkaptatva számozott hajtűkanyarok tucatjai várják a motorosokat, míg a hágó csúcspontját magad mögött hagyva Olaszország felé ilyen élvezetes, nyújtott kanyarok fogadnak:

Élvezetes csavargás az új Honda NC750X nyergében. Ismét bebizonyosodott: ha ilyen sok a kanyar, 55 lóerő is elég a felejthetetlen szerpentinezéshez...

Ha a gyönyörű tájat látva elcsábulnál, és - hozzánk hasonlóan - több napot töltenél ezen a csodás környéken, a hegy lábánál fekvő olcsó hostelekben akár 25-30 euróért is találhatsz szobát egy-egy éjszakára, míg a környékbeli kempingben már 6-8 euróért is álomra hajthatod a fejed.