A Triumphnál is valami hasonló járhatott a mérnökök - és a pénzügyi osztály vezetőinek - fejében, amikor a Rocket markáns vonalait idéző, de jóval szelídebb és olcsóbb cruiser építésébe fogtak. A költségek lefaragásában nagy szerepet játszott, hogy az erőforrás és a futóműelemek fejlesztésére egyenlet fontot sem kellett költeniük, hiszen a 865 köbcentiméretes kéthengeres blokkot már mi is jól ismerjük - a Triumph kínálatában több nagyszerű gép mozgatásáért felel ez a léghűtéses motor.

triumph_america_2011
Egy cruiser és a Garda-tó gyöngyszeme, Riva del Garda: irigylésre méltó élethelyzet

Az üléspozíciót úgy alakították ki, hogy a legalacsonyabb pilóták is biztos talajfogást találjanak, az alig hetven centis ülésmagassággal kis tempónál is könnyedén terelgethető a több mint negyed tonnát nyomó cirkáló, a hátsó ülés vastag párnázottsága és kényelmes lábtartója pedig azt a célt szolgálja, hogy a párosan túrázókat is megnyerjék az új modell számára.

triumph_america_2011
A kevesebb nem több: ekkora tömeghez a jobban illett volna a dupla tárcsafék

A lassulásról az öntött kerekekre rögzített szimpla tárcsafékek gondoskodnak: ez a tömeg ismeretében kevésnek tűnhet, de ne feledjük, hogy alapvetően kedélyes cirkálásra találták ki a típust, így nem az adrenalin-termelő féktávok fogják az elsődleges élvezeti forrást adni a Triumph America tulajdonosai számára.

triumph_america_2011
Nem szobadísz: a kéthengeres blokk és a laza üléspozíció élvezetessé teszi a kirándulást a Triumph nyergében

Természetesen végtelen hosszúságú a felszerelések listája: szélvédő, különböző táskák és dobozok, valamint többszínű fényezések kényeztetik a leendő vásárlókat - hogy csak a legfontosabb extrákat említsük. A magyarországi forgalmazó friss árlistája szerint 2 890 000 forint a modell indulóára, ami kicsivel magasabb, mint az alig kilencezer eurós európai árszint, de még ezzel is messze a legolcsóbb ilyen jellegű motor a britek kínálatában.