Minden téren fejlődött, előrelépett a tavaly bemutatott Rocket 3, elvégre 40 kilóval könnyebb elődjénél, száraztömege immáron 291 kiló, és mindössze 2,79 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. 167 lovas teljesítménye és 221 Nm-es (!) forgatónyomatéka bődületes érték, s hogy ezt valamilyen módon átvigye az aszfaltra, ultraszéles felni és 240/50 ZR16-os hátsó gumi csatlakozik a baloldalon futó, kardántengelyt is magában foglaló lengőkarhoz.

Így készült a 2458 (!) köbcentis, háromhengeres erőforrás

Ráadásul rögtön két változatban érkezik a britek óriása: a sportos R és a túrázóknak ajánlott, mindössze három kilóval nehezebb GT egyaránt húszküllős, öntött, könnyűfém felniken fut, míg a gép szériafelszereltsége tartalmazza guminyomás-érzékelőt, a kulcsnélküli indítást és az USB-töltőt is.

Teljesítményéhez méltó a felfüggesztés is: 47 millis csúszószár-átmérőjű, minden paraméterében állítható Showa telókat köt össze a masszív villahíd, és végre központi rugóstag dolgozik hátul - a felmenőkben még hagyományos, kétoldali rugózóelemeket láthattunk. A motor várhatóan megtekinthető lesz a Triumph budapesti szalonjában is, ahol egyébként éppen tavaszi akció zajlik - bevezető áron kínálják a vállalat legújabb modelljét, a Tiger 900-at, illetve egymillió forintos utalványt adnak minden megvásárolt Triumph Bobber mellé.