A Triumph leleplezte a 2018-ban érkező Tiger 800 és 1200 motorkerékpárokat. A nagyobbik kalandor jelentősen lefogyott, tíz kilogrammal kevesebbet nyom elődjénél - ezt a hajtómű és a váz súlycsökkentésével érték el. A kétkerekű a legmagasabb szintű technikai csomagot kapta, ami valaha a Tigerekbe került, ennek részeként a hat, választható vezetési mód közé bekerült az ún. Off Road Pro üzemmód, mely elnevezés magáért beszél. Ezen felül fel- és visszaváltásokhoz is használható gyorsváltót, frissített sebességtartó automatikát, színes TFT-kijelzőt, háttérvilágítású kapcsolókat, valamint kulcsnélküli indítási lehetőséget is kapott a vas. Ezen felül megjelenését is átfésülték, immáron új kerekeken gördül a nagyvad, más formájúak az idomok és a grafika is.

Hangulatos film a megújult közönségkedvencekről, melyek még szebb külcsínnel és komolyabb belbeccsel csábítják a kalandra vágyókat

A Tiger 800-on több mint kétszáz kisebb-nagyobb módosítást hajtottak végre, érintve a vázat és az erőforrást is, hogy még terepképesebbé és komfortosabbá tegyék a járművet – mondták el a Triumph képviselői. Ennek jegyében a 95 lóerős kistestvér első sebességfokozatát rövidítették, továbbá ez is megkapta hat üzemmódja közé a választható Off Road Pro menetprogramot, illetve a TFT-kijelzőt, a módosított tempomatot, a háttérvilágítással ellátott kapcsolókat, s a kormányra egy joystick került, a vezető ennek segítségével böngészhet a menüben. Ezen felül újdonságként fénydiódás lámpatesteket szereltek fel, továbbá módosították a felfüggesztést, Brembo féknyergeket szereltek fel előre, és a járművet új, öt fokozatban állítható szélterelővel vértezték fel. A kipufogórendszert is érintették a módosítások, még fülbemászóbb hangot előcsalogatva a háromhengeresből. Akárcsak eddig, mindkét modell elérhető különböző felszereltségi szintekkel, így XR és XC változatokban és annak altípusaiban.