Május 19-e és 22-e között került megrendezésre az Alpok-Adria Bajnokság második fordulója, ahol az első hungaroringi futamokhoz hasonlóan komoly magyar sikerek születtek.

Lássuk először kik voltak a legeredményesebbek: a Superstock 1000 kategóriában a Kawasakival induló Vida Tibor második, Dudás Péter a Team Suzuki versenyzője pedig a harmadikként ért célba. Kispataki Viktor a Hungaroring Motorsport Iskola versenyzője, aki ugyancsak a Suzuki kiemelten támogatott csapattagja csakúgy, mint az előző fordulóban negyedik helyre érkezett be, míg Varga Gergő a 8. lett.

A Superstock 600-as osztály díjkiosztóján sajnos nem hangzott el a magyar himnusz; a kategóriában az olaszok vitték a pálmát: a futamot Mattia Pastrolin nyerte, Andrea Ferrari lett a második és a Yamahával versenyző Spigamol Olmo a harmadik. A magyarok közül Talmácsi Gergő szerepelt a legjobban egy perc harminchat másodperces idejével, de ez csak a hetedik hely megszerzéséhez volt elegendő. A második legjobb magyar az összesített kilencedik Soltész Attila lett, akit a tizenhét éves Németh Balázs követett a tizedik helyen.

Kovács Nikolett és Győrfi Alen nagy csatát vívott a második helyért a 125 GP és a 250 GP összevont mezőnyében, akik közül végül a fiatalabb versenyző Győrfi Alen került ki győztesen. A dobogó harmadik fokára tehát Kovács Nikolett állhatott fel, élete eddigi legnagyobb sikerét elérve. A kategóriát Gabriel Gnani nyerte.

Automotodrom Grobnik
A Grobnik versenypálya a múltat és a jelent egyszerre szimbolizálja. A pályát jellemző vonásai alapján sokan hasonlítják Monte Carlohoz. A pálya 1978-ban néhány hónap alatt épüt a megfelelő nemzetközi szabványoknak megfelelően és elkészültével rögtön a ”Grobnik beauty” nevet kapta. Sokan élnek kétségek között, de 1978. szeptember 17-én valóban világbajnoki futamot tartottak a pályán. A verseny győztesei Ricardo Tormo (50 ccm), Angel Nieto (125 ccm) és a kétszeres győztes Greg Hansford (250 and 350 ccm) voltak, aki 153,110 km/h-ás sebességgel a pályacsúcsot állított fel. Ahogy múltak az évek, de a pálya nem változott; az infrastruktúra fejlődének mértéke nem tette lehetővé, hogy hogy felvegye a versenyt más pályákkal. Ennek ellenére állandó vendégei voltak olyan klasszikusok, mint Lazzarini, Dorfilinger, Nieto, Cadalore, Managa, Lavada, Spencer, Kocinsky, Roberts, Lawson, Rainey. A délszláv válság előtt az utolsó nagy nemzetközi verseny az 1991-ben megrendezett Opatija Prix volt. Manapság meglehetősen kihasznált a pálya, ugyanis nap, mint nap kerülnek megrendezésre edzések, tesztek és egyéb események.
A 125 SP + 250 SP mezőnyében Juhász Dávidnak harmadik helyet sikerült megszereznie. Supersport kategóriában a harmadik helyről rajtoló Loris Valjan hortvát versenyző nyerte a futamot. Székely Zsolt ötödik Tolnai István pedig nyolcadik lett.

A Superbike kategória esélyesei között szereplő Végh János a rajt után hatalmasat bukott, a többiek pedig elgázolták, és elég komoly sérüléseket szenvedett. Egyedüli magyarként Bíró Balázs ért célba ebben a kategóriában: a 21. helyet sikerült megszereznie.

A vasárnapi napon ezen kívül lezajlott az olasz Santerno kupa futama és a nap nyitóversenye a két óra hosszú Endurance.

Az első edzésnapon meglehetősen szélsőséges időjárási viszonyok fogadták a versenyzőket, a már-már orkán erejű szél komolyan megnehezítette a dolgát mind a motorozni vágyó versenyzőknek, mind a tábort verő csapattagoknak. A verseny második napján azonban már verősfényes napsütés és kánikula fogadta a kilátogatókat, ami egészen a vasárnapi versenynapig kitartott.

Kapcsolódó anyagok:

Éremeső a Hungaroringen