Lassan szappanoperát lehet írni a Buell történetéből, annyiszor szűnt meg, majd támadt fel hamvaiból az Erik Buell nevével fémjelzett gyár. Úgy tűnik, most komolyan gondolják a tulajdonosok, hogy ismét világszerte népszerűek lesznek az új modellek, és azt szeretnék, ha a 2024-es motorjaik – az USA mellett –  Kanadában és a mi földrészünkön is elérhetőek lennének.

Visszatér Európába a Buell

A vállalat jelenlegi kínálatában mindössze két típus, a Hammerhead 1190 és az 1190 SX szerepel, mindkettő – nevéhez híven – 1190 köbcentis V2-essel érkezik, csúcsteljesítménye 185 lóerő, míg legnagyobb forgatónyomatéka 138 Nm 8200-as fordulatszámnál.

uj-buell-motorok-europaban
A hírek szerint hamarosan trióvá bővül a Buell-család, hiszen az idei Daytona Bike Weeken bemutatták a Super Cruiser prototípust, ami később szériaérett motorként csatlakozhat a két V2-eshez

Világszerte komoly keresletet mutatkozik a Buell nagy teljesítményű motorjai iránt. Figyeljük a trendeket, és készen állunk, hogy globális terjeszkedésbe kezdjünk

– szögezte le Bill Melvin, a Buell vezérigazgatója.

Már idén nyáron megkezdik a kanadai piac meghódítását, és terveik szerint ezután az európai országok következnek, beleértve Nagy-Britanniát is.

uj-buell-motorok-europaban

Az immáron több mint negyven éve alapított Buell „több kézen átment”, mire eljutottunk napjainkig. A márkát előbb Harley-Davidson vásárolta meg a tulajdonosoktól, majd 2009-ben költségcsökkentési okokból leállította az impozáns motorok gyártását. Erik Buell ezután EBR néven alapított új céget, ami a Liquid Asset Partners (LAP) tulajdonába került, és a vállalat első lépésként vissza is vásárolta a HD-tól a Buell névhasználati jogait. Azóta ismét az eredeti logóval születnek az amerikai V2-esek, melyek a hírek alapján hamarosan Európában is kaphatóak lesznek.