Jelen esetben a legjobb, nem biztos, hogy a leggyorsabbat jelenti, a Moto2 egységeknek ugyanis egyelőre ismeretlen közegben kell bizonyítania. Ehhez olyan pilóták szükségesek, akik tesztelőként és – szükség esetén – fejlesztő-mérnökként is helytállnak a csapatban. Ezért is eshetett az angol FTR alakulat választása a 34 éves Alex Debonra – ő versenyzőként és tesztpilótaként is bizonyított már. Időközben a Stop&Go együttese is véglegesítette a 2010-es indulási feltételeit. A Suter vázzal szerelt motorokon Talma korábbi csapattársa, Hector Faubel és a thaiföldi Ratthapark Wilairot fog versenyezni az idei szezonban.

A felkészülési időszak egyértelműen megkezdődött, a jövő héten Jerezben, míg február közepén Barcelonában fognak tesztelni a csapatok.

Sokan kérdezik, miért ez a nagy csend Talmácsi körül? Talán a Speedup Team nem vesz részt a januári próbákon? Nos, komoly aggodalomra továbbra sincs okunk, a „nagy” csapatok (pl. Aspar, Tech3 stb.) szintén téli pihenőjüket töltik, és várhatóan a szezonkezdet előtti hetekben kezdenek majd intenzív tesztelésbe. Ehhez egyébként nagyba hozzájárul, hogy a végleges erőforrást március szállítja a Honda gyár, így a 100 százalékos motor csak alig egy hónappal az első verseny előtt gurulhat ki a pályára.