Európában rendkívül népszerűek az A1-es és A2-es csupaszmotorok, nem véletlen hát, hogy a Husqvarna sem akart lemaradni, és az anyavállalat, a KTM legújabb fejlesztéseivel tette még ütőképesebbé a Vitpilen és Svartpilen modelleket. Az újdonságok elsősorban kiemelkedő tömeg/teljesítmény arányukkal és új, még vonzóbb fényezésükkel szerezhetnek híveket a legendás márkának.

uj-husqvarna-svartpilen-vitpilen-125-401
Husqvarna Svartpilen és Vitpilen 401

Milyen név az, hogy Svartpilen?
Bár a KTM-mel szinte megegyező műszaki alapra épülnek a motorok, a tervezők szerették volna már a névvel is tisztázni, hogy ezek a skandináv gyár hagyományait viszik tovább. Ezért lett Svartpilen és Vitpilen, azaz svédül fekete és fehér nyíl a motorok neve, ami gyorsaságukra, dinamikájukra utal.

Megújultak a Husqvarna 125-ös és 400-as modelljei

Szinte hihetetlen, hogy már hat éve róják a kontinens útjait a Husqvarna nakedjei, bár ez egyben azt is jelenti, hogy 2018 óta nem estek át ilyen átfogó, mélyreható fejlesztésen a 125-ös és 400-as egyhengeresek. Ezt a hiányosságot orvosolták most az osztrák mérnökök.

uj-husqvarna-svartpilen-vitpilen-125-401
Maga a stílus: remekül mutatnak a 17-es, fűzöttküllős kerekek a két Svartpilen alatt, míg a Vitpilenek természetesen öntött könnyűfém felniken futnak

Hogy mi változott? Nos, talán egyszerűbb leírni azt, hogy mi nem, ugyanis vadonatúj acélváz öleli körbe az erőforrásokat, melyek szintén fontos módosításokon estek át. A 401-es modellekben immáron nagyobb, 399 köbcentis egyhengeres dohog, csúcsteljesítménye 45 lóerőre nőtt, s hogy ne csak erősebb, hanem kezesebb is legyen a gép, nőtt a tengelytáv, és vadonatúj, könnyűfém lengővillát kapcsoltak a továbbfejlesztett vázhoz.

uj-husqvarna-svartpilen-vitpilen-125-401
A Husqvarna Vitpilen 401-ben a nagyobb, A kategóriás motorokra jellemző elektronikai arzenál óvja a vezetőt és utasát. Többek között állítható WP futómű, dőlésérzékelős kipörgésgátló és ABS, valamint többféle menetüzemmód biztosítja a gondtalan, biztonságos motorozást, míg az Easy Shiftnek köszönhetően menet közben nem kell kuplungolnia a pilótának

Természetesen a 125-ösök csúcsteljesítménye nem változott, hiszen eddig is a megengedett, 15 lóerős maximumot hozták, ugyanakkor fontos részlet, hogy milyen gazdag felszereltségűek lettek a cég nyolcadliteresei. Színes TFT-műszeregység, WP felfüggesztés, ByBre fékrendszer és kanyar-ABS (!) jár alapáron a motorokhoz, ami egy kategóriával feljebb sem mondható természetesnek.

uj-husqvarna-svartpilen-vitpilen-125-401
Kiemelték a bemutatóban, hogy a keskeny felépítés és a 820 mm-re csökkent ülésmagasság révén az alacsonyabb pilóták is magabiztosan talajt érnek az új Husqvarnák nyergéből

Nem spóroltak a beszállítók kiválasztásakor sem, legalábbis erre utal, hogy a Svartpilen Pirelli Scorpion Rally STR gumikat kapott, míg a két Vitpilen Michelin Power 6 abroncsokon gördül, és nagyméretű TFT-kijelzőről olvashatja le a vezető a legfontosabb adatokat. Az újdonságok gyártása máris megkezdődött, és a Husqvarna közleménye szerint idén februárban érkeznek az első példányok a kereskedésekbe.