A korábbi, 1260-as Multistradának is volt ilyen változata, nevezetesen a Pikes Peak, így nem meglepő, hogy a négyhengeres utódból is készítenek egy aszfaltra termett kivitelt.

Új lengőkarral érkezik a Ducati sportos crossovere

Noha napjainkban már 19-es méretben is egészen jó sportgumikat kapni, a 17-17 páros a nyerő, ha valaki pályázna is a Ducatival, ami persze egyáltalán nem ördögtől való ötlet.

uj-multistrada-v4-erkezik
17-es első kerékkel és bal oldalon futó lengőkarral érkezik az új Multistrada

Aki jobban ismeri a típust, bizonyára kiszúrta, hogy a 17-es első felni mellett még egy komoly módosítás történt, ugyanis a közvetlen rokonok hagyományos lengővillája helyett bal oldalon futó lengőkar tartja a hátsó kereket. Jóllehet, az átlagos felhasználó aligha vesz észre komoly különbséget a motoron ülve, és pont olyan gyors/lassú lesz lengőkarral, mint lengővillával, de ez a konstrukció már-már védjegy a Ducatinál, így érthető, hogy újra bevetették.

uj-multistrada-v4-erkezik
Lecserélték az elektronikus vezérlésű Skyhook felfüggesztést, és – a hírek szerint – a Streetfighterben is használt Öhlinsek kerültek a motorba. A fékrendszer sem ismeretlen, elvégre a Brembo Stylema nyergek és a 330-as első tárcsák szintén felbukkantak már korábbi Ducati modelleken

Azt már a képeket leközlő MCN újságírói tették hozzá, hogy a talján tesztelők az BMW S 1000 XR-rel is összevetették az újdonságot, és mivel a bajor géphez megrendelhető az elektronikusan vezérelt felfüggesztés, jó eséllyel a Ducati is egyaránt elérhető lesz hagyományos és „okos” futóművel. Akárhogy is, az már biztos, hogy érkezik a 17-es első keréken futó változat, és a gyárak tavaszi-kora nyári modelldömpingjét látva simán elképzelhető, hogy nem kell év végéig várnunk a leleplezésre.