Miként a kilencvenes évek végén a Ducati, úgy most a Kawasaki uralja a Superbike világbajnokságot - Rea már hosszú ideje nem talál valódi ellenfelet a pilóták között. Mivel csapattársa, Sykes is jól áll, s esélyes a bajnokság második helyére, a versenysorozat szervezői úgy döntöttek, megpróbálják „visszafogni” a zöldeket.

uj-szabalyok-a-superbike-ban-16234
Az intézkedéstől azt várják, hogy a többi márka is felzárkózik a most még egyeduralkodó Kawasaki mellé

Döntésük értelmében korlátozzák és minden versenyen ellenőrzik a motorok maximális fordulatszámát, ráadásul a megszabott értékek nem motorkonstrukcióra, hanem márkákra vonatkoznak, azaz más és más szabályok szerint léphetnek pályára a Honda, a Yamaha vagy például a Ducati pilótái. Az új belépőket segítheti, hogy számukra 14 700-nál ér véget a száguldás, a Hondák ezzel szemben 14 300-ig, míg a Kawasakik csak 14 100-ig foroghatnak. A Ducatira - V2-es erőforrása miatt - 12 400-as limit vonatkozik, igaz csak egy évig, hiszen 2018 végén már a V4-es Panigale váltja a most futó modellt.

Elérhető fordulatszámok 2018-tól:

Aprilia: 14 700 f./percBMW: 14 700 f./percDucati: 12 400 f./percHonda: 14 300 f./percKawasaki: 14 100 f./percMV Agusta: 14 700 f./percSuzuki: 14 700 f./percYamaha: 14 700 f./perc

A célkitűzés érthető, hiszen az izgalmas csaták jót tesznek a sorozatnak. Viszont a legutóbbi ötlet, név szerint a fordított rajtrácsos második futam is hasonló okból született, de Rea gyakran már az első körben átverekedte magát az előle induló vetélytársakon, szóval a gyakorlat alaposan megcáfolta a hosszas előkészítés után bevezetett elméletet. Arról nem beszélve, hogy egy teljesítményről és sebességről szóló viadal aligha lesz jobb, ha típusonként szabályozzák, milyen erősek és gyorsak lehetnek az ott induló gépek.