Aztán hat héttel ezelőtt jött a megmentő a Kawasaki képében, és úgy tűnik, a fejlesztőrészleg is hamar összekapta magát, és érdekes újdonsággal készült az EICMA-ra.

Újabb különc géppel támad a Bimota

Egyelőre nincs sok információ a gépről, tekintettel arra, hogy még előttünk áll a premier. Az első képek alapján azonban kijelenthetjük, továbbra is ragaszkodnak az olaszok az extravagáns külsőhöz és a függőcsapszeges első futóműhöz, mely a Bimota védjegyévé vált. Ugyan utóbbi lényegesen bonyolultabb és drágább, mint egy USD-villa, ám - elsősorban erős fékezéskor - sokkal kiszámíthatóbb viselkedést garantál, mint a hagyományos teleszkópokra épült felfüggesztések.

ujabb-kulonc-geppel-tamad-a-bimota-23848
Várhatóan elektronikus Öhlins felfüggesztést építenek be, míg a féket a Brembo szállítja. A H2 erőforrás brutális menetteljesítményt sejtet...

A H2 elnevezés az erőforrásra utal, amit a Kawasaki Ninja H2-ből kölcsönöztek az új szupersportgéphez. Ez a literes, négyhengeres, feltöltős erőforrás a versenypályára termett H2R-ben 326 lóerővel szaggatja az aszfaltot, ám a rendszámos kivitel sem vérszegény, tekintettel arra, hogy a ram-air rendszer segítségével több mint 240 lovat szabadít a hátsó kerékre.

Így fest élőben a Bimota újdonsága

Nem lepődnénk meg, ha a Bimota is tudná ezt a teljesítményt és a 300 km/óra feletti végsebességet, sőt egyes vélemények szerint jóval 240 LE fölé húzzák az olaszok a négyhengerest, új rekordot állítva fel a rendszámos kétkerekűek között.

ujabb-kulonc-geppel-tamad-a-bimota-23850
Hagyományos fordulatszámmérő és egy kisméretű digitális kijelző alkotja a műszeregységet

A képek alapján arra következtethetünk, hogy gazdagon használtak alumíniumot és szénszálas kompozitanyagokat, de arról még nincs hír, hogy milyen fékrendszer szolgál majd az új Bimotán, miként az elektronikus segédelektronikák kínálatát is homály fedi. Egyedül a felfüggesztésről érkezett bővebb információ, eszerint az Öhlins elektronikusan vezérelhető központi rugóstagja felel a hajtott kerék tapadásáért.