· Képek: Chrobák Team · 2017. október 3. 3

Utánpótlás Bajnokság - Kakucs Ring

Örömteli hétvége

Véget ért a nemzetközi utánpótlás-bajnokság idei szériája. Az utolsó futamnak a Kakucs Ring adott otthont, ahol mi is jelen voltunk.
Az év eleji megállapodás szerint a hat hétvégéből álló bajnokságból kettőt a magyarok, kettőt a szlovákok és kettőt a csehek rendeztek, így most értelemszerűen újra mi jöttünk, mégpedig a kakucsi helyszínnel. A csapat fiataljai szeretik az alföldi aszfaltcsíkot, hiszen sok kilométert tettek már meg rajta. Az előző verseny időjárása Szlovákiában megleckéztetett minden versenyzőt és szülőt, ám most október elejéhez mérten nagyon kedvező, napsütéses, kellemesen meleg, őszi időben húzhatták a gázt a fiatalok. A Chrobák Team hét versenyzővel állt rajthoz a zárófutamon is. A Paksi AMSE igazolt fiataljai öt kategóriában képviselték a Chrobák János vezette csapatot.

Elsőként a legkisebbek!

A PW50-es mezőnyben Kolarovszki Mór bontogatta szárnyait. Hétéves kora és egyéves motoros múltja ellenére szép stílusban zárkózott fel a nagyobbak mellé, az utolsó hétvégén is sikerült egy harmadik helyet megszereznie az időmérőn. Az első futamon Mór a taktikai utasítást maradéktalanul betartotta, hiszen az összesített pontversenyben a vele harcban lévő ellenfele előtt végzett, ráadásul több helyezéssel. Mindezt úgy, hogy a versenyen őt csúnyán veszélyeztető ellenfelét inkább elengedte, csak hogy a balesetet elkerülje. A második futamra még nagyobb pontelőnnyel, még nyugodtabban ment fel és okosan teljesítette a kitűzött, tízkörös versenytávot. Ezzel a hétvégi értékelésben a dobogó harmadik fokára állhatott fel, amivel megszerezte az év végi értékelésben az ezüstérmes pozíciót.
{{articleGallery[15831].caption}}
A következő kategória a MiniGP Stock és a MiniGP Open volt. A két csoport tagjai egy futamban mentek, de természetesen külön értékeléssel. A Stock kategóriában kizárólag gyári, széria Honda NSF100-as motorokkal lehet rajthoz állni, az Openben ezeket kicsit meg lehet piszkálni, illetve ide más típusú motor is nevezhet. Ebben a futamban a csapat három srácért izgulhatott, hiszen Vincze Martin és Czepó Donát a Stock mezőnyben indultak, míg Farkas Kevin az Open motorok között versenyzett idén már nem először.
{{articleGallery[15837].caption}}
Martin már az edzésen bemutatkozott egy 44.303-as idővel, ami elég is volt mind a kategóriája, mind pedig az összetett mezőny pole-jára. Martin év elején még éppen csak átlépte a kategória hétéves alsó korhatárát, sőt volt olyan, aki azt is megkérdőjelezte, hogy egyáltalán el fog-e tudni indulni a versenyeken a rajtrácsról. Ezt a tévhitet az első szlovákiai versenyen gyorsan eloszlatta, majd folyamatosan menetelt az utolsó futamig. Erre a hétvégére a bajnokságot vezetve érkezett, és nem is hagyott kétséget: dupla rajt-cél győzelemmel megkoronázta az évét és megszerezte a 2017-es bajnoki címet.
{{articleGallery[15822].caption}}
Donát később, csak a harmadik fordulóban kapcsolódott be a versenyzésbe. Idén kezdte el tanulgatni új motorját és ez az év abszolút csak a kilométergyűjtésre szolgált számára. A stratégia jól működött, hiszen az utolsó futamon sikerült megfutnia eddigi legjobb köridejét. Az összetett rajtrács 11. helyéről rajtolva, az első futamon a hatodik, míg a második futamon az ötödik helyen ért célba. A hétvége folyamán is lépésről lépésre haladt a céljai eléréséhez, és a kitartó munkának meglett a gyümölcse.
{{articleGallery[15829].caption}}
Kevinnek az időmérőn sikerült kategóriája pole-ját megszereznie, ami az összetett rajtrács hatodik pozícióját jelentette. Az első futamon sajnos a nála erősebb motorral induló szlovák srác a rajtnál jobban el tudott gyorsítani. Kevin üldözőbe vette, de előzni nem tudott, így a futam végén is a második helyen ért a célba. A második futam rajtja nem úgy sikerült Kevinnek, ahogy tervezte. Sajnos a start után csak a kategóriája harmadik helyén tudott elkanyarodni az első kanyarban. Mivel két kategória ment egyben, mások is közéjük keveredtek. Néhány kör alatt üldözőbe vette saját osztályának második helyezettjét, ám a 12 körös verseny kevésnek bizonyult az előzéshez, így maradt a harmadik pozícióban. Mivel keresztbeverésnél a második futam eredménye a mérvadó, így Kevin a dobogó harmadik fokára állhatott fel a díjkiosztón. Kevin ebben az évben műszaki hibával is küzdött, egyéb okokból futamot is ki kellett hagynia, sőt több kategóriában is indult, így Stockban hetedik, míg Open-ben ötödik helyen végzett az év végi összesítésben.
A menetrendben az utolsó futam a MiniGP 140, MiniGP Automata és a MiniGP Pro kategória összevont mezőnyé volt. Ebben a futamban is két kategóriában voltunk érdekeltek, 140-ben Nagy Attiláért izgulhatott a csapat, míg az Automata mezőnyben Várkonyi Tamás és Bagdány Máté szállt versenybe.
{{articleGallery[15819].caption}}
Attila erre a hétvégére az élen állóhoz mérten 30 pont hátránnyal, a harmadik helyezettel szemben viszont 17 pont előnnyel érkezett az összesített pontállás alapján. A csapat utasítása az volt, hogy ezt a pontelőnyt meg kell tartani, hiszen az első helyet már nem lehet behozni. Attila szereti a kakucsi pályát és jól is érezte magát a motoron, hiszen már az időmérőn bő két másodperccel gyorsabb köridővel kvalifikálta magát a mögötte álló lengyel Mateuszhoz képest. Attila maradéktalanul teljesítette a tőle vártakat, hiszen mindkét futamon nagyon nyugodt motorozással megszerezte a második helyet. Ezzel a hétvégi díjátadón is a dobogó második fokára állhatott fel, illetve az év végi díjátadón is a bajnokság második helyéért járó díjat veheti majd át.
{{articleGallery[15835].caption}}
Tomi év eleje óta folyamatosan nőtt össze Ohvale típusú motorjával. Korábban még kisebb bátorsággal, kevésbé magabiztosan indult neki a versenyeknek, aminek utolsó hétvégére nyoma sem látszódott. Már az időmérőn kategóriája harmadik helyét szerezte meg - csupán két tizeddel lemaradva a másodiktól -, amit a versenyeken fokozni is tudott.
{{articleGallery[15833].caption}}
Mindkét versenyben kategóriája második helyén végzett, s a második futamon szebbnél szebb előzésekkel és saját legjobb köridejével koronázta meg a hétvégéjét. Ezzel a hétvége második helyéért járó díjat is nagy örömmel és büszkeséggel vette át. Sajnos az év végi értékelésben három ponttal lecsúszott a dobogóról, de a bajnokság szorosságát mutatja, hogy a második helyezett is csak hat pont előnnyel zárta az évet.

Büszke vagyok rátok!

Máté fiatal kora ellenére nagyon szépen teljesített egész évben. A versenytársaival ellentétben csupán az első versenyszezonján van túl, új pályákat tanul. Az időmérőn kategóriája ötödik helyét szerezte meg, azonban a verseny szerencsétlenebbül alakult. Az első futamon jó rajtot követően folyamatosan üldözte a negyedik helyen motorozó szlovák srácot. Előzni azonban nem tudott, pedig a legjobb körideje is jobb volt, de végül az ötödik helyen intették le a futam végén.
{{articleGallery[15818].caption}}
A második futamon a rajt kicsit gyengébben sikerült és beszorult egy a másik kategóriában értékelt, gyorsabb motorral versenyző srác mögé. Kanyarokban Máté megelőzte, de az egyenesben mindig fordult a kocka. Mire Máténak sikerült elhagynia, addigra a kategóriája meglógott és már nem tudta ledolgozni a hátrányát, így a hatodik helyen végzett a második futamon. Máté ebben az évben átélt jót és rosszat egyaránt, volt, amikor a technika tréfálta meg, volt, amikor a fiatal kora hajtotta bele a bukásba, de nagyon sokat tanult, amit a jövő évben kamatoztatni is tud.
A versenyhétvége pontos befutói, illetve edzéseredményei elérhetők a Chronomoto oldalán.
{{articleGallery[15820].caption}}
- Leírhatatlanul büszke vagyok a csapatomra gyerekestül, szülőstül, mindenestül. Nagyon sokat tanultunk mindannyian ebben az évben. Sokan kerültek akár gyerekek, akár felnőttek olyan szituációkba, melyek eddig ismeretlenek voltak számukra. A motorsport egy nagyon összetett szakág, hisz' nem elég a pályán gyorsnak lenni, gondolkodni, számolni, összpontosítani, mindig összeszedettnek kell lenni. Ez persze nem csak egy emberre, a versenyzőre vonatkozik, hanem a körülötte állókra is. Jelen esetben szerelőre, szülőre, csapatra. Nagy köszönettel tartozom a szülők felé is a kitartó munkáért és a belém fektetett bizalomért. A gyerekeknek egy szórakozás az egész, amit meg is kell tartanunk és ebbe kell belecsempészni azt a komolyságot, fegyelmet, ami nélkülözhetetlen a versenyzéshez. Bízom benne, hogy ez csak az út leje, mert léteznek itthon tehetséges motoros gyerekek, csak nem szabad elrontani, segíteni kell őket. Megadatott számomra, hogy világbajnokságon motorozzak, többször magyar és rangos nemzetközi versenysorozatok bajnoka legyek, így az átélt örömöket szeretném, ha az utánpótlás tagjai is megélhetnék a segítségemmel. Ezért folytatjuk az edzéseket, és készülünk a következő évre, ameddig az időjárás engedi. Még egyszer köszönöm a kitartó munkát mindenkinek, nem utolsó sorban páromnak, aki a leendő gyermekem anyukája is egyben - foglalta össze Chrobák Jani, akinek ezúton is szívből gratulálunk a leendő motorospalántához!