Hazudnék, ha azt mondanám, hogy tavaly szeptember óta először ülök motoron. Ha valaki megnézi a Superbike magazin e havi számát, az tudja miért, de érdemben mégis ez az első motorozásom.

A Jura-Racing 4 napos kupasorozatán vettem részt a Pannoniaringen. Tulajdonképpen kettő �hétvége� volt egymás mellé téve. Első ránézésre drágának tűnik a napi 100euro, de szerintem, megéri. Átlagban napi 6 órát lehet menni (2×3ó mindenféle időkorlátozás nélkül) és e mellé még egy verseny is, de akár abból is lehet kettőn indulni. Ember legyen a talpán, aki ezt végigmotorozza. Minden nap este van eredményhirdetés, hatalmas bulizás közben (persze mindez német módra:). Itt még a tizedik is kap egy kupát, hogy maradjon valami kézzel fogható �élménye� a motorozásról. A �licencfahrerek�, mint én is, az ötödik helyig kapnak kupát. Nagyon sokan jöttek el e hosszú hétvégére, a boxutcában nem is volt már hely számunkra, ezért kiszorultunk a gokartosokhoz.

Kategóriánként kb. 35 induló, ssp400, ssp600, stock750, stock1000, Open-Extrem és még Lady kupa is helyt kapott. Ebből két versenyen indultam, az SSP600-ban ami ugye adott. Érdekeség, hogy itt is mindenki slick-gumival megy, na nem mintha oly sokat számítana. A másik kategória az Open-Extrem, ami egy teljesen nyitott kategória, amibe még Rossi motorjával is be lehet állni. Itt elég ütős gépek találhatók. Tele SBK alapú gépekkel, slick gumival stb� Mondanom se kell, nem volt még egy �hülye� rajtam kívül, aki beállt volna egy 600-sal.

A pénteki nap megpróbáltam visszazökkenni a ritmusba. A motoromon ismét sokat változtattunk, aminek egy megfelelő alapot próbáltunk keresni. Aznap volt mindkét időmérő. A hatszáz időmérőjét kicsit lekéstem, a maradék időben pedig még szédelegtem a pályán. Sikerült is egy bravúros 13. rajtkockát megszereznem. A köridőm a rossz és a nagyon rossz között mozgott :). Az Open �Extremre már kicsit gyorsítottam, ott a 8. helyet szereztem meg. Ez idő alapján indultunk a szombati és a vasárnapi versenyen is sajnos. A nap folyamán olyan 10 fok volt szélcsendben.

A szombat sok érdekességet tartogatott. Az idő 8-10 fok körül ingadozott, néha egy kis eső, egy kis szél majd előröl az egész. Először az Open-Extrem versenye volt. Sikerült megtartanom a rajtpozíciómat a rajt után, ami nem volt egyszerű. A második körben épp egy R1-gyel meccseltem a 6-7 helyért, amikor leintették a verseny, mert valaki egy jó nagyot esett. A verseny eltolták du.-ra.

Következett a 600. A boxkijáratnál sorakoztunk már, amikor elkezdette esni az eső 8fokban. Fel is mutatták a �vizes verseny� táblát, persze mindenki száraz gumival volt. A felvezető körben ketten is elestek!!! A pálya hátsó része tiszta víz volt, ezért beletelt pár körömbe mire átverekedtem magam az 5-7 emberen és ráéreztem a helyenként vizes, helyenként száraz pályára. Az első 6-os boly meglépett eközben. Az utolsó 4 körben mentem rá a bolyra, de nem értem már be őket. Így 7. lettem. Az Open Extrem futamán egy CBR 1000-rel harcoltam végig, ami az ő sikerét hozta. Ott 9. lettem (??). Este volt a díjkiosztó, persze pontokat nem kapok és ugye Gergely (ejtsd: gergeli:) licencfahrer, ezért kupa sem jár, viszont egy üveg borral azért megajándékoztak.

Vasárnap volt a legjobb idő, kis szél a hőmérő 10 fok fölött is mutatott. Az Open-Extrem verseny ezúttal rendben zajlott. Sikerült megint összeakadnom a CBR-es haverommal, ütöttük vágtuk egymást végig. A kezemben éreztem az irányítást, a vége előtt 2 körrel gondoltam meglépek. Sikerült is körbemotoroznom a pálya egyik hátsó kanyarjában. Az utolsó körre meg is léptem egy jó ötven méterre, de ami ez után következett � a pálya hátsó részén szerettem volna egy 4.-et váltani, ami nem sikerült, mert letörött a váltókarom !!!! Fél kört mentem harmadikban, �néhol� leszabályzó motorral. A célra ráfordítóban még reménykedtem, de a célvonal előtt 40cm-re megelőzte a dadogó motoromat, amiért kicsit bosszús voltam. Volt 20 percünk a váltókart megszerelni, mert ugye jött a hatszáz. Váltókar csere, gumi és minden más marad. Sikerült jó rajtot vennem, kb 4-5 emberkét lerajtoltam, de az ugye még mindig csak a 9. hely!! További haton sikerült átverekednem magam 2 kör alatt, majd végig a harmadik helyen motoroztam, de a vége felé elkezdtem csúszkálni. Kicsit visszavettem a tempómból, mivel komolyabb tétje nem volt a versenynek számomra, egy gixxer 600 ki is használta az alkalmat és visszaelőzött. Ezen a versenyen sikerült már a tavalyi legjobb időmön is javítani. Este volt díjkiosztó, ahol már kénytelenek voltak adni egy kupát is.

A hétfői napon is volt egy verseny a hétvége leggyorsabb 40pilótája számára. Ez egy GP távnyi verseny, ami jelen esetben 19 kör volt. A hétvégén elért legjobb idő alapján van rajtolás, így a 6. helyről vágtam neki a távnak. Aznap az időjárás megint vicces volt. Kb 7fok és akkora szél, hogy elfújta a motort. Volt aki nem is vállalta a versenyt, köztük volt a jól ismert Alfred Luger is, aki a szélben nem tudott 2:02 alá menni, pedig vasárnap még 2:01 alatt is motorozott. Jót rajtoltam, de beszorultam egy ezres gixxer mögé, ami hihetetlen erős volt. Az egyenesekben 50m-eket kaptam, a kanyarban meg majdnem föllöktem. Az ember nem tudta egyszerűen megülni a motort olyan erős volt, folyton ágaskodott vesztére, mert elfújta a motor elejét a szél. Mikor megelőztem végre, a 7. helyen motoroztam. Fölvettem egy tempót, amit úgy éreztem végig tudok tartani a 19 kör alatt. A 15. kör környékén hátranéztem és egy fehér gixxer (má megint egy suzuki!!!:) nagyon rajtam volt.

Gondoltam most lerázom, és sikerült megfutnom a hétvége legeslegjobb idejét a 16. körben, 7fokban, hatalmas szélben. Ez az idő közel egy másodperccel jobb, mint a tavalyi legjobb időm!!! A gyorsabb tempót sikerült végig tartanom és sorra előztem le a lekörözötteket, sőt az előttem lévőket is kezdtem befogni, pedig több mint egy célegyenessel előttem jártak. Az utolsó három körben megelőztem három embert és végül a negyedik lettem, legjobb hatszázasként. Vagyis ötödik � mivel feltűnt egy versenyző aki minden előzetes nélkül beállt a versenyre és a legutolsó rajthelyről indult. Az első körben előzött meg engem is. Éreztem, hogy valaki nagyon �erősködik� mögöttem a kanyarban. Gondoltam magamban: Mit akarsz az ezreseddel a kanyarban!! Úgy is én vagyok a gyorsabb! Aztán hátul a gyors jobbosban megelőzött, gondoltam féktávon visszamegyek� hát nem sikerült viszont a ruháján az írást el tudtam olvasni �Meklau�. Jóóóóóóóóó. Ez mit keres itt.:)) Amíg föltartották az előtte lévők, lestem a vb-s íveket, de nem sokáig. Úgy dobálta a 2:00-kat mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, egy olyan rosszul áttételezett motorral, ami a célegyenes felénél leforgott, használt gumikkal, bazi nagy szélben. Az értékelésnél maguk elé nem rakták, viszont elém berakták. Így végül 5. lettem, de sokkal szívesebben vagyok ötödik egy olyan mezőnyben, ahol Andreas Meklau az első.

Szeretném széljegyzetben megjegyezni, hogy a Lady kupa eleje csapatta a 2:13-as köridőket.

A Hungaroringen sajna keveset fogok tudni menni a verseny előtt, de majd meglátjuk mi lesz.