35 évvel ezelőtt kezdődött el az IZS 8.201-03 Vega prototípusának fejlesztése, melyet elsősorban katonai és hatósági járműnek terveztek.

vaz-1184-bemutato

Bolygódugattyús, 736 köbcentis motorja 87 lóerős volt, és olyan egyedi megoldások tették különlegessé, mint például a faridomba épített üzemanyagtartály, ami lássuk be, nem éppen ideális súlyelosztásról árulkodik.

vaz-1184-bemutato

A kerekek és a fékek sem túl bizalomgerjesztőek, aligha bírna ki egy komolyabb üldözést a két fékdob, legalábbis gyorsan túlmelegedne a méretes gép alatt.

vaz-1184-bemutato

Talán a legviccesebb részlet a műszeregység, melyre nosztalgiával tekinthetnek a Zsiguliban felcseperedett gyerkőcök, hiszen a Ladák órái köszönnek vissza a fejidom belső feléről. A sok félmegoldást látva nem csoda, hogy – a prototípusokkal foglalkozó Facebook-bejegyzés tanúsága szerint – mindössze egyetlen darab készült a motorból, majd a leggyorsabb IZS nyom nélkül tűnt el a süllyesztőben.