Miközben a legtöbb járműosztály értékesítései nőttek az elmúlt esztendőkben, a motoroknál be kellett érnünk stagnálással, majd egy szinte érzékelhetetlen szintű emelkedéssel. Egészen 2018 derekáig alig mozdult valami, ám egy éve hirtelen mindenki úgy döntött: motorozni akar.
Jelentősen nőttek a hazai motoreladások
Egy ideje már remélhettük, hogy felderül a fény az alagút végén, hiszen a Datahouse adatai szerint a 2320 darabos 2017-es eladások 3022-ig szaladtak tavaly decemberre. Ehhez képest a 2019 áprilisáig eladott 1369 darab már-már szenzációszámba megy, mivel ez közel 55 százalékkal múlja felül 2018 azonos időszakát és több mint kétszerese (!) a 2017 tavaszi értékesítéseknek.
Hazai márkarangsor - a legnépszerűbb 15 gyártó (2019. január-április) 1. HONDA 378 2. BMW 205 3. YAMAHA 202 4. SUZUKI 196 5. KAWASAKI 66 6. KTM 46 7. HARLEY-DAVIDSON 44 8. KEEWAY 33 9. DUCATI 32 10. TRIUMPH 32 11. VESPA 31 12. PIAGGIO 17 13. CF MOTO 10 14. BENELLI 9 15. MOTOWELL 9
Nem meglepő, hogy ebbe az osztályba tartozik a legkelendőbb típus, a BMW R 1250 GS is: 88 ilyen túrázóra tettek magyar rendszámot, vagyis a 1250 GS egy az egyben átvette a stafétát az elődtől, és folytatja diadalmenetét a piacon. Második lett a Suzuki DL 650 (77 db), majd két Honda, a PCX 125 (62 db) és az NSS 300 (55 db) következik, ötödik helyre pedig a Yamaha MT-09 (35 db) futott be.