Nem csak a belső égésű motorok között, de a hangtalan, akksiról táplálkozó kétkerekűek piacán is felütötte a fejét a rivalizálás, s sorra jelennek meg az egyre vérmesebb amperfalók a kiállításokon. Az egyik legígéretesebb kihívó éppen a Voxantól érkezett, a látványos Wattman prototípus szériaérett változata a power-cruiserek között próbálhat szerencsét, de kérdéses, hogy mit szól majd a célközönség a nulla decibeles új fiúhoz?

voxan wattman
Elvileg 180 kilométert tehet meg a Voxan gazdája feltöltés nélkül, de ez afféle elméleti hatótáv. Ha alaposan odacsavar neki, valószínűleg száz kilométer után már igencsak lemerülnek az akksik

Akárhogy is, erőben nem lesz hiány, hiszen a Wattman 12,8 kWh-s (!) lítium-ion telepeihez állandó mágneses elektromotor csatlakozik, melyből kereken 200 Nm-es forgatónyomatékot és kétszáz tagú ménest csiholtak ki a mérnökök. Az erő lánchajtáson keresztül jut el a közel huszonöt centi széles hátsó kerékhez, s a vas gyorsulása a sportmotorokkal vetekszik - 3,4 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet. A Voxan végsebessége 170 km/h, lassulásáról a Beringer által készített fékrendszer gondoskodik, a vaskos felniken pedig a Pirelli abroncsai feszülnek. Valószínűleg az egyik legerősebb elektromos hajtású motor lesz a piacon a Wattman, de kezelhetőségével kapcsolatban azért felmerülnek kérdések, ugyanis a három és fél mázsás önsúly és a több mint 170 centis (!) tengelytáv a cirkálók között is kiemelkedően soknak számít...