Gyakran olvashatjuk motoros fórumokon, hogy a WSBK versenyeit izgalmasabbnak, pergőbbnek titulálják, mint a GP összecsapásait. Tény, hogy a motorok közötti apró különbségek sokszor parázs csatákat eredményeznek, nem ritkán az első öt-hat versenyző alkot egy bolyt, hogy a végén robbantva a győzelemért harcoljanak.

wsbk 2013
Minden rendben? Checa bizakodva tekint az új esztendőre, munkaadója az Team Alstare Ducati lesz

A kitűnő versenyek persze a viszonylag dús mezőnynek is köszönhetők, hiszen a tavalyi idénnyitón, Phillip Island-en, 23 motor állt a rajtrácson. Nos, úgy tűnik, hogy a válság ezt a kategóriát is utolérte, hiszen a jelek szerint legfeljebb 19 - vagy annál is kevesebb - versenyző fog felsorakozni jövő tavasszal az ausztrál pálya rajtrácsán. A kiscsapatok mellett olyan meghatározó alakulat is hiányzik majd - a jelenlegi információk szerint -, mint az Effenbert Liberty Racing, mely akár a dobogós helyekért is küzdhetett volna a 2013-as sorozatban.

A következő istállók és versenyzők helye szinte már száz százalékra vehető, bár a Team Air Asia nevezése és összetétele még kérdéses, így ez egyelőre csak provizórikus nevezési lista a február huszonnegyedikén rajtoló Superbike évadra:

Aprilia Racing Team: Eugene Laverty & Sylvain Guintoli

Team Althea Racing Aprilia: Davide Giugliano

Team Red Devils Aprilia: Michel Fabrizio

Kawasaki Racing Team: Tom Sykes & Loris Baz

Pedercini Kawasaki: Alex Lundh & Grotzkyj Simone Giorgi

Pata Racing Team Honda: Jonathan Rea & Leon Haslam

Crescent Suzuki Team Fixi: Jules Cluzel & Leon Camier

Team Alstare Ducati: Carlos Checa & Ayrton Badovini

BMW Motorrad Motorsport Goldbet: Marco Melandri & Chaz Davies

Grillini Progea SBK Team BMW: Vittorio Iannuzzo

Team Air Asia BMW: Ivan Clementi

Ducati Team MR: Max Neukirchner