Több új technikai előírás született a következő évadra vonatkozóan - áll a DORNA sajtóközleményben. Kifejtik, hogy korábbi döntésük érvényben marad, azaz – számos pontosítással és változtatással – alkalmazni kell a márkánként eltérő fordulatszám-határolót, s egyetértettek abban is, hogy árkorlátot szabnak meg a felhasznált alkatrészekre vonatkozóan, hogy minden csapat azonos feltételekkel indulhasson. Ezen felül a legérdekesebb, s minden bizonnyal legnagyobb visszhangot kiváltó szabályozás a különböző aerodinamikai elemek, így például a légterelő szárnyak használatára vonatkozik. Tudniillik ezt engedélyezték, ám csak abban az esetben, ha az egyébként az Európában, Japánban és Észak-Amerikában értékesített, homologizált modelleken is megjelenik. Ez tehát újabb távlati tervek papírra vetésére ösztökélheti a gyártókat, hiszen nyilvánvaló, hogy ha a verseny élvonalában akarnak maradni, akkor mihamarabb muszáj előrukkolniuk szárnyakat viselő, megvásárolható példányokkal is.

wsbk-2018-technikai-szabalyok-16736

Elektronikus szabályozású futóművet továbbra sem használhatnak a versenysorozat futamain, de az új aerodinamikai elemekkel tovább gyorsulhatnak a motorok
Nagyobb szerepet kapnak a fizikai módosításokat érintő fejlesztések, mert a motor elektronikus vezérlőegysége (ECU) a MotoGP-hez hasonlóan egységesen szabályozott lesz, így a gyártóknak más módot kell találniuk a tempó növelésére. Érdekes újdonságokat hozhatnak ezek a változtatások, noha ahhoz talán már későn szóltak, hogy a csapatok teljesen új gépekkel rukkoljanak elő a jövő évre, ám az elképzelhető, hogy 2019-re teljesen máshogy fest majd a széria rajtrácsa.