Megtört Bautista és Ducati lendülete, miután áprilisban, három versenyhétvége után 16 350-ről 16 100-ra csökkentették a Ducati Panigale V4R maximális fordulatszámát. Hiába pöröghet jóval kevesebbet, szám szerint 14 600-at a Kawasaki, ez a minimális módosítás is elég volt hozzá, hogy megtörjék az olasz márka egyeduralmát a sorozatban.

wsbk-laguna-seca-2019-22580
A szabálymódosítás óta szárnyal a Kawasaki - Rea már több mint 80 ponttal vezeti a vb-t, pedig jókora hátrányt kellett ledolgoznia

Ilyen előzmények után a legendás Laguna Seca-i pályán folytatódott az idei Superbike-vb az elmúlt hétvégén. Miként arra számíthattunk Rea tovább folytatta menetelését, tudniillik a kawás kétszer győzött és begyűjtött egy második helyet is a zárófutamon, míg Bautista - szó szerint - esett-kelt. A második futamon ugyan esélye nyílt volna pontszerzésre, ám a korábbi bukások miatt olyan pokoli fájdalmai voltak, hogy inkább pihentette a sérült vállát, és kiállt a versenyből. A versenyhétvége meglepetése Davies volt, aki az év eleji gyengébb eredmények után magára talált, és ezúttal nyert is, értékes pontokat rabolva az őt követő Rea-től. A Laguna Seca-i futamok részletes eredményei itt találhatóak.

wsbk-laguna-seca-2019-22579
Sykes egyre jobb tempóban motorozik, és immáron állandó dobogóesélyesként kell számolni vele, illetve az S 1000 RR-rel. Laguna Secában is harmadik lett a Superpole-versenyben, mindössze 3,6 másodperc lemaradással Rea mögött

Így aztán alaposan átrendeződött a vb-tabella, ugyanis az év elején masszív előnyt kimotorozó Bautista jelenleg több mint nyolcvanpontos (!) hátrányba került a 433 pontot jegyző Rea mögött. Igaz, második helyét semmi nem veszélyezteti, ugyanis a képzeletbeli dobogón Lowes követi őt, aki 220 ponttal szerénykedik, majd jön van der Mark (215 pont) és Haslam (202 pont), illetve Razgatlioglu (191 pont).