A legfontosabb módosítás, hogy nem a motorkerékpár, hanem a motor és a versenyző együttes minimumsúlyát szabják meg a következő szezon elejétől, ami egyértelműen hátrányt jelent a mezőny legkönnyebb pilótájának, az idén 33-ból 23 (!) futamot nyerő Alvaro Bautistának. Nem véletlen, hogy a spanyol már „anti-Bautista” előírásként emlegette a módosítást... 

Új szabályok a Superbike-vb-n

Emellett előkészítik az üzemanyagátfolyás-mérő bevezetését, és a következő évben 24-ről 21 literre csökkentik a tank méretét, hogy az erős, de jóval többet fogyasztó motorok ne kerülhessenek előnybe a többi márkával szemben.

wsbk-uj-szabalyok-2024-tol
Beszédes kép arról, hogy miért igazságosabb a versenyző + motor együttes tömegét szabályozni az olyan szakágakban, ahol akár 25-30 kilós különbségek vannak a pilóták között

Nem mellékesen eltörlik a teljesítmény- és eredményalapú fordulatszám-korlátozást is, azaz szezon közben már nem változtathatnak a rendezők az egyes motorok engedélyezett maximális fordulatszámán és ezzel együtt persze a csúcsteljesítményén. Természetesen az új szabályok megosztják a pilótákat, de a magas és nehezebb versenyzők érthetően örülnek a döntésnek, mivel így eltűnik az a hátrányuk, amit a testsúlyuk okozott az elmúlt szezonokban.