A 250 hektáros területen elhelyezkedő, 40 millió eurós beruházás egyedülálló lehetőséget kínál a járművek nagy sebességű és tartóssági tesztelésére. Az oválpálya két 47 fokos dőlésszögű, 350 méter sugarú parabolakanyart tartalmaz, amelyen akár 270 km/h sebesség is elérhető oldalirányú gyorsulás nélkül. Az útszakasz a meredek dőlésszög miatt különleges aszfaltréteget kapott, ám a tapadása az utcai körülményekre hasonlít.

A létesítmény nemcsak személygépkocsik, hanem haszongépjárművek tesztelésére is alkalmas. A pálya kialakítása lehetővé teszi a fékrendszerek, futóművek és hűtőrendszerek terheléses vizsgálatát. Az oválpálya különösen hasznos az önvezető technológiák fejlesztésében is, mivel stabil és kiszámítható környezetet biztosít a mérnökök számára.

A ZalaZONE tesztpálya ezzel a fejlesztéssel tovább erősíti pozícióját Európa vezető járműipari kutatási és fejlesztési központjaként. A létesítményt már több mint ötven gyártó veszi igénybe, és a cél, hogy ez a szám elérje a százat, beleértve európai, kínai, japán, dél-koreai és török partnereket is.
Az átadón lehetőségünk volt egy Audi RS6 GT-ben ülve megtapasztalni milyen is az egyenesben 290-el repesztve bőven 200 km/h felett kanyarodni, miközben az ülésbe tapaszt az 1.6G.