Már tavalyi H2 SX-bemutatóban pedzegettük, hogy vajon miként muzsikálna a vadonatúj, mechanikus kompresszorral erősített ezres, szemben a Kawasaki zászlóvivőjével, a legendás ZZR1400-zal. Nos, ez másnak is eszébe jutott, ezért az MCN munkatársai elvittek egy-egy gépet teljesítménymérésre, hogy kiderüljön: melyik az úr a háznál?

zzr1400-vs-h2sx-17574
Beszéljenek a számok!

Meglepő, de a „jó öreg”, immáron hat éve szinte változatlan formában gyártott ZZR alaposan rálicitált 2018 sztárjára, pedig csúcsteljesítményük - elvileg - igencsak hasonló. A ZZR egy híján kétszáz lóerőt szabadított a hátsó kerékre, míg a H2 SX 192,3-at. Az is tévedett, aki azt gondolta, hogy az ezres Kawa - a gigászi feltöltőnek köszönhetően - odaver majd, már ami a forgatónyomatékot illeti. Itt is alulmaradt, sőt ezúttal még nagyobb hátrányba került, ugyanis a ZZR 165 Nm-es eredménnyel zárt, míg a H2 SX görbéje 136 Nm-nél tetőzött. Az alsó és középső fordulatszám-tartományban végig a ZZR dominált, míg a H2 az ötszámjegyű zónában brillírozott, tovább pörgött, mint házon belüli riválisa. Tegyük hozzá, az újonc némi súlyelőnnyel indul a versenyben - 256 kilóval mérlegel, szemben a ZZR 268 kilójával.