Néhány éve még arra a nótára táncoltak a motorgyárak tervezői, hogy aki nem készít nagy túraendurót, az holnap becsukhatja az ajtót... Időközben úgy módosult a strófa, hogy akinek nincs nagy és erős túraendurója és egy szintén nagy, megfizethető nakedje, az biztosan nem lesz sikeres az európai piacon. Ezért is meglepő, hogy a Kawasaki Z900 RS, a Suzuki GSX-S1000 és a Yamaha MT-09 nevével fémjelzett osztályban eddig nem találkoztunk Hondával.
Tavaly azonban megtört a jég, és színre lépett az új, literes Hornet, ami több szempontból is igazi múltidéző vas: a hangulata, az erőforrása, sőt az ára is (!) az évekkel ezelőtti emlékeket hozza felszínre. Ősszel láthattuk először az újdonságot, pontosabban újdonságokat, ugyanis rögtön kétféle változat érkezett: a CB 1000 Hornet, és a gyorsváltóval, Brembo Stylema féknyereggel és Öhlins TTX36 központi rugóstaggal felszerelt Hornet SP.