Honda vtx üzemanyagszivattyú

Üdv mindenkinek. Honda vtx 1300 másodszor jött vissza a szerelőtől. Nem következetes hiba, időnként leáll, rángat, visszadurrog, karburátor takarítva, gyertya+ kábelek cserélve, 200 km.-t mentem vele, aztán ugyanaz. Szétszedtem, most ott tartok, hogy az üllés alatt van egy behúzó tekercshez hasonló üzemanyag szivattyú, amit egy műanyaggal beöntött három lábú "relé" kapcsol. tudja valaki, hogy ennek a szivattyúnak mikor kellene menni? Szerintem az akku tetején levő sokvezetékes elektronika vezérli. Annyira összeraktam a vezetékeket, hogy gyujtást tehessek rá, de nem megy. Padon külső táppal remekül működik. Esetleg, egy ilyen relé nincs véletlenül valakinek? Minden segítséget köszönök. (idén még mem mentem egy egészségeset)
KOPASZ1969 2025. augusztus 29.
Csak a 2003-as VTX1300 pumpás, a többi simán ejtőtartályos.

Ugyanez van a legtöbb Shadow-ban is. Akkor "engedélyezi" a szivattyút, ha jár a motor, azaz a gyújtásvezérlőről kap jelet. Gyakorlatilag az elülső henger gyújtótekercsének a vezetékéről van leágaztatva a jelvezeték, ami szól a pumpavezérlőnek, hogy "forog a motor, nyomjad az anyagot".

Egyszerűen kikerülhető, hacsak teszt jelleggel is: a csatijába 3 vezeték megy. Egy FEKETE, egy FEKETE/KÉKés egy KÉK/SÁRGA. A FEKETE és a FEKETE/KÉK vezetéket összekötöd ideiglenesen. Fogsz egy 2 centis huzaldarabot, leblankolod a két végét és hátulról benyomod a csatlakozóba, hogy rövidrezárja a fent említett két huzalt. Szigszalaggal rögzítsd. A pumpavezérlőt hagyhatod is a helyén.

Onnantól kezdve elfordítod a kulcsot és a pumpa menni fog. Nem kell járjon hozzá a motor.
Ha ezek után, direktbe kapcsolt pumpával is szarakodik a motor, akkor nyilván nem a pumpa vezérlője van beszarva, hanem más a baj. Vagy karbi vagy maga a pumpa. Ha erre megjavul és kell egy másik relé, jó hírem van: CBR600-tól a 600-as Shadow-n át a 650-es Deauville-ig mindenben ugyanaz a pumparelé van, tizenkettő egy tucat és csomó bontott kapható.

Sajnos nem tudom, ki a szerelőd, de hogy se kapcsrajzot nem nézett, se utána nem olvasott az fix. Vagy nem érti, amit lát.
Szinte az összes karbis, benzinszivattyús Honda így működik, mint ahogy azt a relé sok modellen történő felhasználása is jelzi.
Nagyon köszi a segítséget. Próbálkozom.
Szia,
Amennyiben az üzemanyag rendszer jó, és véletlenszerűen leáll, mérd meg a töltés rendszert, és a generátornál található főtengely jeladót.
Szervusztok. Sajnos most lett időm írni. A motor a szivattyú szétszedésével nem lett jó. Most már hallom a kattogását, de nem pörög fel, alapjárat többé kevésbé van, visszadurrog a kipufogóba. Kínomban rámértem a pillangó szelep potméterére, és ha jól értem a manualt, akkor alapállásban 4-6 kiloohm-ot kellene mérjek, de én alapon 1 - csutka gázon 4 kilo ohmot mértem. Ez okozhat ilyen problémát? Magyarul szar a potméter? És ha igen, akkor tud valaki segíteni, mert valami 80 ezer forint. Ja. a feszültségek megvannak. Köszi. Üdv.
Lassitsunk. A potmetert biztosan jol merted? Csak mert amit te mertel, az pont teljesen ugyanaz, amit a konyv ir csak ellentetesen. A potmeternek 3 laba van, ha 1. es 2. kozott mered, akkor mondjuk 4.5k-tol megy 1k-ig ahogy nyitod a gazt, de ha a 2. es 3. kozt mersz ugyanigy, akkor pont 1k-tol megy 4.5k-ig.

A masik dolog: a pumpa kattogas nem garancia semmire. Le kell huzni a benzincsovet es meg kell merni a konyv szerint, hogy x ido alatt mennyi uzemanyagot tol fel a pumpa. Ehhez ugye kell egy darab slag es meroedeny.

Roviden: egyaltalan nem biztos, hogy rossz a gazkarallas erzekelo poti es egyaltalan nem biztos hogy a pumpa rendesen mukodik.
1. A szivattyú relét a fentebb leírt módon át kell hidalni.
2. A karbinál le kell akasztani a benzincsövet, hogy meg tudd mérni az átfolyó üza. mennyiséget. Tankot felteszed, hogy legyen honnan pumpáljon.
3. mérőpohárba illeszted a benzincső végét és a kulccsal gyújtást adsz kerek 5 másodpercre.
4. megnézed a mennyiséget, ami kijött belőle. Felszorzod 12-vel és összeveted a könyv adatával.

700 ml / percet írnak, tehát 5 sec. alatt minimum cirka 60 ml üzemanyagnak kellene a pohárba vándorolnia.
blackiex-től olyan segítséget kapsz, ami alapján el lehet indulni. De látom, mintha semmit nem írt volna.
Üdv mindenkinek. Sajnos csak most lett időm írni. Nem nagyon jutottam előrébb az ügyben. De igazából nem is akarok vele foglalkozni, elveszett az akarat. Nem tudtok ajánlani egy megbízható szakembert, vagy szervizt?