Kezdőmotornak melyik?

Most csinálom épp a motoros jogsit (tapasztalat: sok sok év simson s51 enduro, próba szinten 125-ös cross, 800-as Harley és Yamaha FZ6N) és már nézegetem előre a kezdő motorokat de nem tudok dönteni. Amik esélyesek:
- Suzuki GSR600 (kipróbálni ezt nincs lehetőségem)
- Yamaha FZ6N
- Honda CB600F Hornet (2006-ig)
- Kawasaki ER6N (2006-2007)

173-174cm magas vagyok és 73 kg, így ezt érdemes figyelembe venni. Még bent tartom esélyesként de a Yamaha FZ6N-t abból a szempontból talán elengedhetőnek tartom, hogy kipróbáltam és alig ért le a lában, lábujjhegyen álltam és így nem volt meg a stabil érzés egyáltalán. Leginkább a Honda tetszik, viszont többen próbálnak lebeszélni róla, mert hogy karburátoros, az újabb injektoros viszont nem fér bele a keretbe (max budget rá 1M).

A Kawasakinál fontos megjegyeznem, hogy van egy autóssulis ismerősöm, aki ilyeneken oktat, viszont a sajátját eladná nekem nagyon jó áron (800), ami nem is kéne egyben kifizetni neki, ráadásul új gumik, új gyertya, új fék, jó lánc, 85xxx km benne, bukócső, egydi bukógomba, erről viszont többen azért akarnak lebeszélni, mert hogy sor 2-es és nem sor 4-es.

Felhasználás szerint nem vagyok a nagyon vad nagyon sportos, inkább élvezet miatti motorozás lenne, túrázásokkal, illetve hétköznapokon ha idő engedi, akkor akár munkába járásra használnám (munka oda 75 km, vissza 75km, nagyrészt M2, M0). Fontos, hogy túrák során feleségem is jönne velem, ő nagyjából 55kg körül van, így nem lenne rossz, ha hátul is kényelmes lenne.

Leírtak alapján mit tudtok ajánlani? Van-e esetleg bármi egyéb ajánlásotok a fentieken kívül? Előre is köszönöm.
mapati 2025. május 20.
Nemrég volt valaki, aki igen hasonló cipőben járt és feltette ugyanezt a kérdést. Csak ismételni tudom magam: egyikkel se lősz mellé, a fő kérdés az, hogy melyik a legkényelmesebb számodra, illetve hogy mit kívánsz tőle.

Kb. akkora vagyok, mint te, csak nehezebb. Nekem ergonómiára talán az ER6 esett a legjobban a felsoroltak közül. A sorkettővel sincs semmi baj. Aki a sornégyet jobbnak tartja, azt leginkább a dinamikája miatt teszi: jobban pörög, sportosabb. Ebből a szempontból talán a GSR emelkedik ki a tömegből, az FZ6 szorosan mögötte, ezek 90 ló körül vannak. Az ER csak hetvenpár ló, cserébe a nyomatékát alacsonyabb fordulaton és kicsit szélesebb fordulatszám tartományban adja le - a sornégyeknél 7-8000 körül indul a tűzijáték, pörgetni kell. Az utcai sportolóknak ez előny és nekik unalmasabbnak hat a sorkettő.

Cserébe a sorkettő csak két gyertyás, kevesebb szelep, amit állítgatni kell, olcsóbb fenntartani. Átlag 40%-kal kevesebb a nagyszerviz (szelephézag, fojtószelep szinkron, gyertyacsere) költségvonzata. Azt csak zárójelben teszem hozzá, hogy az ER6 blokkjának az alapjai a nyolcvanas évek elejéről (a Top Gun-ból ismert GPZ900-tól) származnak - egy kipróbált, jól kifejlesztett konstrukció.
Nyilván a Yamaha és a Suzuki sem ma kezdte, 600-as GSX-R leszármazott az egyik, R6 unoka a másik. De több henger, több macera is egyben.
Utas komfort tekintetében egyik sem kiemelkedő a többi közül. Az ER rugóstagja oldalt és kívül van, könnyebb kétszemélyre átállítani, mint a másik kettőt. Ülésmagasság tekintetében a GSR-rel pariban van, az FZ6 kicsit magasabb. Fékek tekintetében a GSR van kis előnyben.

A karbis motort (hiába jó masina a Hornet) én sem ajánlom jó szívvel senkinek, akinek nincs olyan haverja, aki kompetensen tud vele foglalkozni illetve ha a tulaj maga tudja bütykölni.
Mások, másnak és korábban említették az SV650-et is (lehetőleg 2005-től), mint szintén ideális kezdőmotort, ami műszakilag szintén egy bevált, bizonyított konstrukció, de kényelem tekintetében véleményes illetve abból is egyre nehezebb megkíméltet találni.
Nézz rá a CBF600-ra is , annak az ülésmagassága is állítható 3 fokozatban , két személlyel is kényelmes ,
Egy apró adalék ehhez: 2007-ig karbis (PC38), a későbbiek (PC43) injektorosak. Hirtelen ránézésre a fekete blokkos a régi, az ezüst blokkos az újabbik.
Hornet dátumra kb. ugyanez, ott viszont a fekete blokkos az újabb, a befecskendezős.
Én a súlyt is nézném mert ugyan mikor már gurulsz nem annyira azámít, de megállásnál, tologatásnál esetleg felborítás utáni felállításnál eléggé fontos tud lenni na meg kis sebességű kanyargásnál is ahol kerülgetni kell valamit, a cbf és az fz6 nem könnyű, a hornet és a gsr600 ebből a szempontból jobb mert a súlypontjuk is alacsonyabb és könnyebb megtartani, ezt vsak azért írom mert ahogy írtad nem vagy óriás és ezért egy túl nagy motor elég kellemetlenné tud válni adott esetben.
Kezdőként legyen rajta ABS.A többi ízlés dolga.
törpeknek pedalos 3 kerekü kell :))
sokkal kesöbb talan-roller