Doktor úr ismét Gyorsasági Motoros Világbajnok lett.

Az elmúlt két futam meghatározó pilótája nagy meglepetésre nem a világbajnok esélyes Rossi volt, hanem az a Capirossi, akinek az év elején bizony nem muzsikált úgy a Ducatija, mint ahogy kellett volna. A Japán és a Maláj nagydíjon aztán kivillantotta oroszlánkörmeit, mindkétszer pole pozícióból rajtolt, és meg is nyerte a futamokat. Dicséretet persze nem csak ő és a Ducati csapata érdemel, hanem a Bridgestone mérnökei is, hiszen az új fejlesztésű gumijuk kitűnőre vizsgázott. Capirossi duplája egyben azt is jelenti, hogy a második helyért folyó csata élesedik a szezon vége fele. Max Biaggi Japánban másodikként végzett, ám a sepangi pálya nem feküdt neki, és csak a 6. helyre hozta be Hondáját, így előnye már csak 17 pont Capirexxel szemben.

Valentino Rossi számára a Japán Nagydíj mindenképp csalódás volt, hiszen a Yamaha hazai közönség előtt szerette volna ünnepelni a világbajnoki címet. A Doktor hibázott ezen a futamon. Összeütközött Melandrival, és a sóderban landolt, így el kellett halasztani az ünneplést a következő hétre, ahol aztán megszerezte a 2. helyet, és végre a fejére került a korona. Nem mellékes tény, hogy éppen ezen a napon avattak világbajnokot a Forma 1-ben is, így az újságok címlapjára valószínűleg Alonso kerül majd.

125-ben nem alakultak úgy a dolgok, ahogy szerettük volna. Talmácsi Gábor Japánban kitűnő formában volt, minden esélye megvolt a dobogóra, ám egy jobbos kanyarban megcsúszott a motor hátulja, katapultált, és pont nélkül fejezte be a futamot. Kallio és Lüthi 25 illetve 20 pontot írtak ekkor, így némileg elhúztak a pontversenyben. Sepanbgan aztán Lüthi nem kegyelmezett. Már az első körben rávert a mezőnyre, és csak Kallio tudta befogni a végére, de neki sem sikerült rajt-cél győzelmétől megfosztani a svájci fiatalembert. Talmának nem muzsikált úgy a motorja, ahogy kellett volna. Egy darabig csapattársával, Simonnal csatázott, majd Pasini és Faubel utolérte, és végül 5-ként haladt át a célvonalon. Gábor hátránya tehát 58 pont a vezető Lüthivel, és 50 pont a második Kallioval szemben. Ez elméletileg ledolgozható, ám elég nagy szerencse kell ahhoz, hogy a hátralévő 4 futamon mindkét pilóta hibát hibára halmozzon.

Tóth Iminek sem mentek jól a dolgok. Folyamatosan motorproblémákkal küzd, így Japánban a 21., míg a Maláj Nagydíjon a 22. helyen sikerül célba érnie. A Team Tóth Hungary második számú pilótájának ennél is szerencsétlenebbül alakult a sepangi futam, ugyanis egy bukást követően eltört a kézfejcsontja, így a következő 2 futamon biztosan nem indul.

Kapcsolódó anyagok:

MOTOGP FÓRUM

Talma kategóriát váltott

Talma második győzelme

MotoGP paddock

Megvan az áhított győzelem