Este 7 óra. A repülő lassan kigördül a kifutóra. 2 óra az út Párizsig, ahol másnap a gyártók legújabb modelljeiket prezentálják a sajtónak.

FOTÓGALÉRIA

A Suzuki bemutatójára délután kerül sor, így van egy kis idő a városnézésre. Rengeteg a motor a városban. Elsőre ezt szúrja ki a menthetetlenül motormániában szenvedő ember szeme. Főleg robogóból látni sokat, de a nagyobb mocik is szép számmal parkolnak az utcákon. Hát igen. A klíma miatt itt nincs olyan zord tél, és szinte egész évben hasznát veszi az ember fia a kétkerekű járgánynak. A közlekedési kultúrát nem említeném egy lapon a magyarországival, a különbség 1000 kilóméterekben mérhető.

A kihagyhatatlan Eiffel torony kipipálva, irány tehát a Suzuki sajtótájékoztató. Az 1200-es Bandit, GSX-R600 és 750, illetve az új GSR600 gördül végig a színpadon.

Kezdjük a sort a minket leginkább érdeklő GSX-R-ekkel. Az átdolgozott blokk kompaktabb, és 1 kg-mal könnyebb, ráadásul 500 (a 750-esnél 600) fordulat/perccel többet forog az elődjénél. Csúszókuplung. Ezt eddig az 1000-es gépeken kívül csak a kawa rakta a hatos ZX-be. Ezentúl, a kisgixer tulajdonosoknak sem kell gázfröccsel bajlódniuk a visszaváltásoknál, bátran visszapakolhatják a sebességi fokozatokat a célegyenes végén. Ha már a célegyenesnél, illetve a pályázásnál tartunk. Végre fúrtak még 2 lyukat a lábtartó konzolra, így 14 mm-el lehet a lábtartót fel-le, előre vagy hátra állítani. Kipu. Állatul néz ki, ráadásul a motor alján foglal helyet, sokat javítva a motor tömegközéppontján (nem beszélve arról, hogy a Yoshuimura GP Evo tuning kipufogó, már-már művészien néz ki). A designt a nagytestvértől örökölte, csakúgy, mint a konzolon látható sebességi fokozat kijelző LCD-t. A felsorolt változtatások hallatán felkötheti a nadrágját a konkurencia, bár az igazi megmérettetés az aszfalton várja a gixereket, ahol kiderül, tényleg uralja-e a versenypályát a gépsárkány.

Ejtsünk pár szót a másik két modellről is. A GSR600-ban a ‘régi’, kissé átdolgozott GSX-R blokk dolgozik, erősebb alsó és középtartománybeli nyomatékkal. A mocit a ‘modern művészet találkozása a versenytechnológiával’ szlogennel hirdeti a gyár, ami nem áll messze a valóságtól, hiszen a bringa valóban tetszetős, főleg az extraként kapható narancs színezésben. A nagy Bandit szintén megújult. Megkapta a 650-es desing-ját, illetve a kényelmi szempontok szem előtt tartásával, komfortosabbá varázsolták a banditát, hogy ki tudjunk motorozni vele akár Kenyáig, meg vissza.

Most, hogy így széjjeldicsértük a Suzukit, lássuk a többi gyár új modelljeit. A Kawasakinál a KX-250F és 450F, az ER-6n és F, valamint a VN900 mellett a fő attrakció a ZZR1400 és a ZX-10R bemutatása volt. A Yamaha az FZ1, az R6 és az MT-03 mellett a szétdesignolt MT-0S koncepció motort hozta el a showra. A Honda felvarrta a CBR-jeit, illetve bemutatta a CBF1000 modelljét, valamint ASIMO robotjával villogott.

A kiállítás a kétkerekűekről szólt, így az egyik csarnokban a kerékpárok is helyet kaptak. Méltán nevezhetjük a franciákat kerékpár kedvelő népnek, hiszen ami abban a csarnokban volt, nehezen mondható el szavakkal. A full karbon, 1 kg-os versenykerótól, a szintén full karbon cross country bicikliken át, 4000 euros DH biciklikig minden volt mi szem szájnak ingere.

Au revoir! Ennyi röviden a párizsi show története, a további szájtépés helyett beszéljenek inkább a fotók az ott történtekről.

Kapcsolódó anyagok:

XI. Interwheel

Budapest Motorkiállítás

Intremot Münchenl

Die Bike - Bécs