Aprilia AF1 Replica 5,6 / 10

Aprilia / Aprilia AF1 Replica
gyártási év: 1989
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 500
fogyasztás: 9 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 1/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 2/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: nem

Szóval ő az én (egyik) kis szerelmem !Külsőre nagyon szép volt mikor megvettük , sajnos elég jól átejtettek , hogy finoman szóljak. Már pár éve javítgatom , ezt kellett javítani ,cserélni esetleg felszerelni a vásárlás után ... tehát minden ami rossz volt !

Kerék távtartók , fűrészelt vascsőből , gázbowdent fogó kis kar a blokk oldalán , ennek burkolata (rajztáblára pákával rábímelt festékes tálka volt , összeolvadva [valaki sok macgivert nézett. :)

Csúnya sarokcsiszolóval összevágott váz, az aluvaáz kapupántcsavarokkal átfúrva , áz szépen meggöbítgetve , megolvadt és megfolyt lakkozás az aluvázon .
Rozsdás gyenge csavarok, ezeréves olajos retek mindenhol, teleszkópok elől hátul, elektromos dudaegyáltalán nem volt -külön áramkört kellett bekötni a kapcsolóra +egy kürt, csomagtartózár, a hátsó féknyereg kötegelővel volt a mocira téve (ez volt a nagy módi ! xD
első sárvédő festés, fékbetétek és fékfolyadék csere, hűtővíz, karburátor többszöri javítása (eresztette a benzint) , hozzávaló direktszűrőt kellett szerezni -( valami robogós lótúró volt ráapplikálva (egy belül ragacsos cérnaszálakkal futtatot szivacsból mintegy alagutat képeztek , hogy a nagy szívótorkú karbira rátegyenek egy picike ribirobi légszűrőt . utóbb büszkén felmatricázták a gépre hogy "Polini")

-Na de hát olyan szép tényleg ! Csináljuk meg ! (gondoltam akkor)

A kormányon: a bakok festése ,a kezelőkapcsolók javítása , tisztítása, a kezelő karok holtjátékának kijavítása
Ez után a vázat festettük le matt feketére , ez is egy jó nagy meló volt , egyrészt nem értettünk hozzá , másrészt nem értettünk hozzá. (kb 1 hónap játék)
Ezekután a fogaskoszorót szedtük le , és kiheggeszettük . Eközben , a nagymesterek lehúzták a menetet a főtengelyről ..

Érzem hogy nevetsz ! Ne aggódj itt már én is túl voltam a síráson :D De hát egy ilyen szép motort muszály megcsinálni!

A főtengely szerencsére menthető volt , Egy donortól kapott új anyacsavart ami még a kopott menettel is megfogta .
Ezek után a motor elindult ,de az alapjárat táncolt hol levegős volt hol dús. A gép gyenge volt és a gázt sem vette fel . Utóbb kiderült hogy az alatt a másfél év alatt amig mindent kijavítottunk , a szimeringek tönkrementek . Ezeket nagy gyorsan kicseréltük . Az eredmény látványos javulás . Pár hónap használható állapot . De a gép mindig elég nehezen ment és lefulladozott , ezt akkor betudtuk télnek, de mikor jött a tavasz és a tünetek nem múltak , ki kellett valami új kórképet találni... Mert igy nem hogy villantani nem lehetett vele, hanem már a kisgyeremekes anyák peticiótirtak h tiltsanak ki a városból . Öt perc csutkagáz a pirosnál , megterheli a társadalmat ;)
Na és azöld jelzésre lefulladás után megalázottan a sáv szélére evezni sem volt olyan jó .

Gondoltuk vagy a membrán rossz , vagy lóg a főtengely ."-Nembaj gyerek megcsináljuk!" -Mondta apám . -Hát szészedtük megnéztük, és láss csodát :Minden jó volt ! Bár az égett dugattyú kicsit rosszul esett. A blokk pedig finom fémforgácsot köpködött vissza a mebrán alá, de semmi végzetes .

Jó hír volt még, hogy a kompresszió az hibátlan.
Az utolsó lehetőség, hogy még mindig a karbi rossz .
Elvitte a sámán , tett bele kb kétszerakkora alapjárati fúvókát .

Várod már hogy mi lett mi ? :D
képzeld ! Megjavult ! Kivittem az útra , finom meleg aszfalt , napsütés , jóidő. Pattogós kiabálós hangon kifordulok , húzom neki , egy rettentő egyes, majd hirtelen kettő ,repülés közben három ,a hihetetlen négy . Gyorsul mit akit hátbarúgtak . Megyek vagy 140 el (amit gyorsan fejben számoltam ki , mert a kilcsióra nem megy , ugye :) Istentelen vad motorhang . aztán

Aztán

Vártad már mi ? Sosem gondolnád! Nos a motor egy böffenés élkül megált , suhantam mint valami elektromos robogócsoda . Megállás a buszmegben , benzincső átfüzögetés . Kis pihenés után megint pöccre indul , mint annak előtte . Ismét megy mint a parancsolat .
Aztán 160 nál megint leáll . ugye -ugye? kitaláltátok ti is ! Nincs benzin utánfolyás .

Már majdnem jó! ez a gyönyörű motor !

"Na de én már mégsem tolom haza a gépet , az olyan snassz , még annál is rosszabb mintha halkan begurulok ." - Na épp ezen agyaltam mikor elcsúsztam a poros bekötőn .

Hagyok időt , hagyok időt ...

Gyakorlatilag egy másodperc aatt ledörzsöltem az összes festéket a jobb oldalról , és eltörött a lábtartóm ...:D

Viszont most igy csúnyán jobban szeretem , mert valahogy mindig is bele akartam rúgni egy nagyot :D
Totál happy end szerintem .
a tanulsághoz hagy idézzek egyet a fórumról .

"ezek a motorok olyanok mint egy hisztis picsa!"

Sok ebben az igazság , nagyon nagyon sok . Ha ilyet akar valaki venni készüljön az enyémez hasonlóparádés hibalistára , de cserébe egy nagyon jól motorozható , erős , és dögös gépet kap kézhez .
csak mondjuk nem árt már a 12 éves kölöknek megvenni, hogy mire 18 lesz mehessen vele csajozni ;)

Mindörökké Ámen!

Erre használta
Hétköznapi szaladgálás , túrára nem mertem elindulni

Javítanivalók
fentebb feirtam

Itt szervizelte
helyi szevizek , a javítások 10ezer körül voltak egy.egy alkalommal

A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: roszka

Beküldve: 2009. január 1.