Aprilia RS125 9 / 10

Aprilia / Aprilia RS125
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 11000
vezetett km: 8000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Az Aprilia RS 125-ösöm előtt csak egy utcai motorom volt egy '06 Derbi GPR 50, de már amikor megkaptam életem első motorját, elkezdtem érdeklődni a motoros téma iránt, megtaláltam töbek között az akkor még újnak számítós kerekded (előd) RS 125-öst, és tudtam, hogy egyszer lesz egy RS-em!

Életemben először az Aszalós RS 125 suliban vezettem (először még a régit, majd utolsó napra szereztem egy újabb fajtát) Nagyon meggyőzött, már akkor is. Az új szimpatikusabb volt, mint a régi, így olyan került a garázsba is!

Amikor elhoztam a saját RS-emet, akkor 11.000. km volt benne, tudtam, hogy 16.000 felé elfárad a dugó, ezért próbáltam beosztani a km-eket, hogy csak őszre kelljen a cserét ütemezni, de sajnos, nekem már 15.000-nél elgyengült.
Télen átesett egy nagyszervízen: Dugócsere, kuplung lamella csere, Gyertyacsere, Arrow kipufogórendszer+hozzá állított karburátor.

Nagyon vártam már a szezon kezdetét.
Az első kör a felújított motorral valami fenomenális élmény volt, mintha újra beleszerettem volna! Azóta is teljesen tökéletesen működik, néha néha ugyan a műszerfalon felvillan egy ikon, de azt meg kell szokni, tenni ellene csak a benzinkutakon lehet! :)

Pozitív tulajdonságai: Kinézetre valami fantasztikus, mivel személy szerint is tervező vagyok/szeretnék lenni, egy élmény, ha ránézek.
Digitális műszerfal, Kényelmes ülések.
Hátborzongatóan jó Váz+Futómű+Fék triót kaphatunk Noale-ből :)

Váz: Megfelelően merev, kanyarban nagyon jól viselkedik, komoly mennyiségű visszajelzést ad.

Futómű: Annak ellenére, hogy nem állítható nagyon jól működik, mert kimatekoztak mindent Olaszországban.

Fék: Kemény nyúzás közben/után is nagyon jól működik, finoman adagolható, komoly lassítás érhető el vele, könnyű kezelni.
Személy szerint pályán is 1-2 ujjal fékezem vele.

Negatív tulajdonságai:
A 16.000. km-es dugattyú élettartam, de megéri karban tartani, mert akkor élménydús lesz a motorozás, ha jó dugó van bent!
Fogyasztás: 6-7 liter, de ennél már csak magasabb lehet...
A 15 literes tank sem túl jó, mivel így elég kicsi a hatótáv...

Jelenleg 19.100 km van a motorban, remélem még sokat én tehetek bele a már meglévők mellé! Jelenleg is megvan, csak be kellet írni évszámot...

Erre használta
Várostól kezdve a szerpentineken, a napi 400-500 km-es túrákon át, a versenypályáig.

Javítanivalók
Dugattyúcsere

Itt szervizelte
Honda Takober, komoly szaktudás, jól felszerelt műhely, gyors, olcsó munka!
Otthon

A beküldő 11 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: DonPedro

Beküldve: 2009. augusztus 20.