Aprilia AF1 50 Futura 7,4 / 10

Aprilia / Aprilia AF1 50 Futura
gyártási év: 1992
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 33000
vezetett km: 1000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 3/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A motor megvétele előtt volt egy Simson s50 motorom. Tetszett meg minden, de valami komolyabbat szerettem volna. Ezért esett a választás erre. Jól néz ki, jól megy és viszonylag olcsón megszereztem, mert beszámolta a tulaj 60e-ba a simsont. Tehát simo+ 70e.
A tulaj azt mondta hogy megbízható semmi baja nincs. Hittem neki.
(minarelli rv 4 blokkos a motor)
Hazahoztuk, már feltűnt hogy valahogy gyengébb mint a simson. Gondoltam biztos karburátor, gyertya, vagy légszűrő takarítás kell neki, megcsináltam ezeket de 50km/h fölé nem akart menni.
Majd elindultam vele egy 20km túrára, első 5km-ben nagy reccsenés és a motor leáll.
Hazatoltam megnéztem mi lett vele, hát széttört a dugattyú és megkarcolta a hengert.
Utána rájöttem hogy azért nem volt benne erő sem mert kisebb dugattyút rakott bele az előző tulaj, és ezért is tört el.
Jó mondom akkor veszek bele (kétablakos) dugattyút. Sehol az ég világon nem találtam bele. Felhívtam Pesten egy ilyen céget aki dugattyút csinál, hát csináltatni kellett bele.
Gondoltam magamba ha már szét van szedve a motor akkor megnézem, hogy mennyire kopott.
Hááát a hajtókar úgy lógott hogy az valami hihetetlen.
Vettem bele azt is főtengelyt is fel kellett újítani, csapágyakat kicserélni. Minden csapágyból jó minőségűt vettem. Mit ne mondjak a simson felújításhoz képest nagyon sok pénzbe volt.
3 hónap után végre megjött minden alkatrész
Összepakolta a szerelő nagyon király lett. Most már van benne erő rendesen.
Ezután jött megint elő a baj. Folyamatosan szaggatta a kuplung bovdent, mindig elállítódott, és a jobb blokkfedél alatt utána kellett állítani.
3-4 állítás és 5 bovden után úgy tűnt jó. Kb 300 km semmi baja nem volt. Majd elkezdett csúszni a kuplung, gondoltam a lamella nem lehet mert az vadonat új.
Szétszedtük hát a váltótengelynél a csapágy széttört, és kicsit lecsiszolt a tengely végéből is.
Csináltattunk grafit perselyt és abba tettük bele az új csapágyat és tengelyt. Tehát a lehető legerősebbre csináltuk.
Azóta semmi baja. Már 700 km van benne és semmi gond.
Igaz nagyon sok pénzbe került de szerintem megérte, mert 50ccm- hez képest nagyon erős és jól gyorsul. 75km/h utazó sebességet bírja.

Erre használta
Túráztam, motoroztam

Javítanivalók
Ami el tud romolni minden rossz volt benne.

Itt szervizelte
Pászón egy ismerős szerelőnél.

A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Speed-David

Beküldve: 2011. május 3.