Aprilia RS50 7,4 / 10

Aprilia / Aprilia RS50
gyártási év: 2002
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 5170
vezetett km: 4812
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 4/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Mikor letettem a josit, simsonoztam, környékbeli faszagyerekeknek mind endurója volt, ezért énis azt akartam. Beszéltem egy ismerősömmel aki régóta motorozik és most R6ossal tolja hoyg őszerinte próbáljak ki előtte egy kis RS-t, és utána döntsek. Igaza lett, jobban tetszett. Nagyon szép állapotban volt mikor vettem és van a mai napig is. Eddig soha semmi gondom nemvolt vele, természetesen az 50 köbcenti... enyhén szólva is gyengécske ezért aki ilyet vesz, számoljon vele hogy 1-2 év múlva simán megúnja az erejét. Sokan mondják hogy megbízhatatlanok az olasz motorok, én ezt eddig nem tapasztaltam. Alkatrészellátást országgos szinten nemtudom hogy mennyire jó, nekem speciell van eg yismerősöm aki olaszországból szállít minden cuccot apriliákhoz, nekem ezzel nincs gondom. Gyorsulása és teljesítménye a kis RSnek a saját kategóriájában az egyik legjobb, nemcsak a kisebb gyorsulásokon látom, hanem nálam sokkalta tapasztaltabb motorosok is ezt mondták (hazudtak?:) nemhiszem;)). 6-7ezres fordulat körül van egy eléggé észrevehető teljesítménylépcső, 7000nél mintha vmi elkezdené tolni:) Ha a fordulatot magas tarományban tartjuk, nem lehet gond, természetesen a széria RSel nem kell előzgetni (buszokat max:))).
Kényelem: nekem az első 1 évben nagyon fájt a csuklóm, aztán lassan megszoktam, de még most is előfordul, ha egész nap megyek várodban és sokat kuplungolok hogy fáj a kezem. Igaz, 192 centis vagyok, nem is teljesen az én méreteimhez van szabva ez a csikó. Van mikor azon kapom magam, hogy annyira előrevagyok csúszva az ülésen hogy a tank - nemkis fájdalmat okozva - nyomja a herémet:))) Mivel kezdő motoros vagyok, olyna élvezettel hajtom a kis csikómat hogy észre sem veszem először xD Az én dromedár méreteimmel és a 98 kilómmal is lehet úgy helyezkedni a teljesen gyári kis eresemen hogy 100ig ki lehessen huzatni - vicces lehet mikor 100al erőlködve teljesen be vagyok hajolva...:). Kényelem egy szóval nemnagyon van. nem elviselhetetlen de nagy túrákon 1-1 pihenőnek örül anemesebbik felem:)
Futómű: Ehez a teljesítményhez épp elég. Amennyire eddig mertem próbálgatni, roszs minőségü koszos aszfalton sem kúszott a motor, ez talán a gyári gumiknak is köszönhető. Vészfékezésnél sem koppan a teló, viszont kemény, jól tartja az utat, nem szórakozik.
Egyik nagyon rossz tulajdonsága a motornak, hogy a kilóméteróra csal. Nem azt modnom hogy teljesen megbízhatatlan, de csak úgy sacc/kb :)
Fogyasztására semmi rosszat nem mondhatok, ha pörgeted, eszik. ha 70-es, 80as utazóval mész (ami szerintem a legideálisabb a motornak) akkor egészen kevéssel is beméri. Bevallom őszintén fogyasztást pontosan soha nem mértem, ha kifogyott, tankoltam:) Van olyan hoyg 1 tank elég egy hétig, van hogy 1 napig sem. Attól függ mennyire hajszolom.
Lámopánál nem kell félni, kis robogós nem hagy ott, csak bátran, határozottna kell váltani, kuplung nélkül is, kis gzt visszaengedve készségesen csusszan egyik sebességből a másikba.

Erre használta
Feltett szándékom később nagyobb motort venni, ezért vettem a motor. Napi használatban volt, boltbajárós kis gép, kisebb túrákat tettünk meg együtt mindenféle gond és baj nélkül. Pályán nem használtam:( (eddig)

Javítanivalók
Műszerfalon a refi kontorlllámpa nem világít, meeg a tompított is kiégett. Más gondom - lekopogom - nem volt vele. Miután vettem 1 héttel észrevettük hogy az index nem villog csak világít, eért az automatát kicserélték benne.

Itt szervizelte
Az izzókat itthon cseréltem sajátkezűleg, ezek egyáltalán nem voltak drágák. A tuningalkatrészek sem túl húzósak, a legolcsóbb 75ös henger pl 23 ezer forint (ez komplett hengerszett, és még bírja a gyári főtengely és hajtókar).
Az indexet a Szekszárdi FrontAutónál (apriliákat értékesítenek) javíttatuk, pénzt igaz nem kértek érte, de egy idősebb úr szervizelt meg ő végezte az olajcserét, hát kb úgy esett nki mint vmi vandál. Pl a jobboldali idomot csak félig szedte le és egyszerüen elhúzta a testtől hogy hozzáférjen. Nem bírtam, rászóltam, nem tetszett neki, de én vagyok a vendég!:))

A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: takitabe

Beküldve: 2008. május 28.