Aprilia Area SBK 51 9,4 / 10

Aprilia / Aprilia Area SBK 51
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 11000
vezetett km: 5000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Aprilia Area 51. Olasz. Látszik minden már-már giccses porcikáján. Ki más vállalta volna be ezt a formatervet? Éppen ezért esett rá a választásom. Mielőtt megvettem volna, kb 3 japán robogómat tapostam el, mindegyik léghűtéses Minarelli blokkos volt. (Yamaha Jog, Champ) Jól ismertem az igénytelenségét a blokknak.
A robogó Svájcból került Magyarországra. Egy hirdetés során jutottam hozzá, viszonylag olcsón. A tulajjal megbeszéltem egy időpontot, majd helyszínre mentem és alaposan szemügyre vettem a vásárolni kívánt Areát. Hmm. Még a felniken a fényvisszaverő matricák is megvoltak, emlékszem. Warning, Liquid Cooled felirat a hűtő közelében. A fényezés még az eredeti volt. A robogóval minden rendben volt első ránézésre. Egy karc sem volt rajta, bár a tulaj 2000-es évjáratnak árulta, a felnikben lévő két szám, illetve az idomokban a pecsét elárulta, hogy 1998-as. Tolt lengővillás első kerék. Ál -függőcsapszeges kormányzás, mondhatni. 12 es felnik, minőségi Michelin gumikkal, vörös féknyereggel. Kinek ne tetszene. A tulaj megnyugtatott, hogy most hozta Svájcból egy darab tuning nincs benne, sőt a fojtások is benne vannak. Elkértem egy próbaútra. A robogó viszonylag magas fordulaton indult el és bizony alig akart 50km/h fölé menni. Gondoltam bent van még a variótárcsáknál az alátét. De gyanús, az a magas fordulat... Mivel gyönyörű hangja is volt kifizettem a kialkudott árat, irány haza. Otthon persze rájöttem néhány turpisságra. Miért is volt ilyen lassú. A vákuumcső, amely a benzinpumpát működteti ki volt repedezve így nemcsak hogy kevés benzint kapott, de még falsot is szívott a forgattyúsházon keresztül. Ráadásul a variótárcsák csapja rozsdás volt a sok állástól így a variótárcsák nem tudtak elmozdulni egy bizonyos ponton túl, tehát ezért ment csak 50-el. Mikor szétszedtem pollini görgőket találtam benne, majdnem a legkönnyebbeket. Micsoda szerencsém volt, hogy csak egy vákuumcsővel volt baj. A botcsinálta importőr ezért adta ilyen olcsón, valószínűleg röhögött a markában miután vittem haza, hogy a fojtások még benne vannak.
Mivel gyári alkatrészekhez szoktam ragaszkodni, elnéztem a legközelebbi Aprilia boltba, kérni egy kb 1 méteres vákuumcsövet. Az elég laza boltos a pult mögül 8 000 forintos árat illetve két hét várakozási időt mondott... Érdekes. Inkább elugrottam egy autósboltba, és vettem 500 forintért egy Semperit jó minőségű benzincsövet. Akár Yamaháékhoz is elmehettem vona, hiszen ez egy Minarreli blokk, ugyanaz ami az Aeroxban van, de nem akartam megkockáztatni egy újabb lehúzást. Miután kicseréltem ezt is, illetve a variótárcsáknál is minden rendben lett, az Area már jól ment a próbaúton. A könnyebb röpsúlyokkal nagyon jól gyorsult, km óra szerint 80km/h-ig kitolódott a végsebesség, ami az életben nagy valószínűség szerint a 70-hez van közelebb. 10,5 literes tankja elöl a lábaknál, a hűtő pedig ez alatt helyezkedik el, tehát a súlypont nagyon alacsonyan van és nem csak hátul, mint a többi robogónál. Nagyon jól átgondolt koncepció. A méretes tank sem rossz dolog. Valószínű az Areának van a legnagyobb tankja ebben a zsánerben. A Jog-oknál tapasztalt 4-4,5 literes teligázas fogyasztás után meglepetés volt az Apriliánál maximum 4 liter. Érdekes, sokkal nagyobb testű, és nehezebb is.
A világítás nem az erőssége, ráadásul én a svájci, egy lámpás verziót vásároltam meg. Egy izzó fénye volt a foncsornál kettéosztva ennél a verziónál. Bár teljesítményre az izzó valószínűleg ugyanakkora, mint a két izzós verziónál, a városból kiérve nem túl sokat láttam vele. Dehát a robogók már csak ilyenek.
Később megtaláltam a sisaktartóban a leírást, illetve a gyári fúvókaszettet, és a fojtóalátétet egy kis zacskóban. Tehát a kis svájci kapcsolatunk tudatosan nem mondott igazat. Oda se neki. Nagyon olcsón megúsztam. 500 forintból illetve két munkaórából. Egészen véletlenül jó vételt csinált nekem.

Erre használta
szaladgálós motornak

Javítanivalók
vákuumcső repedezés, variócsap tisztítás

Itt szervizelte
javítás: SK. Mivel Minarelli blokkos, minden beszerezhető hozzá, akár az apriliásokat megkerülve is. Ezért is adtam 10-est az alkatrészellátásra. Bár laikusként mindenképp 1-est adtam volna neki.

A beküldő 9 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Chaparral_2j

Beküldve: 2008. április 23.