Aprilia RS50 9,6 / 10

Aprilia / Aprilia RS50
gyártási év: 2002
lökettérfogat: 80 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 1278
vezetett km: 5214
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Nagyon régen szerettem volna egy motort, de akkor még robogón is gondolkodtam. Aztán jött a szerelme amint megláttam az Apriliát. Egyik ismerősöm épp a műhelyében újította fel . Megválni készült tőle a tulaj. Épp 0 kiló méteresre lett újítva. De immár nem 50cc hanem 80cc-esként erősített főtengellyel nagyobb karbival, Sportlégszűrő, hátsó lánckerék... stb és még sorolhatnám egy ideig :) Nagyon szép esztétikai állapotban volt a motor... (ami a mai napig is megvan)
Na nekem több sem kellett ment az érdeklődés, nagyon régóta tetszett már ez a típus, de nem gondoltam volna, hogy bármikor is hozzájuthatok. pár hét múlva nyélbe is ütöttük az üzletet sikeresen. Simson után huh... abszolút megváltoztatta a motorozás értelmét és élményét számomra...

Ebben már van Power szelep is ami igazán élvezetessé teszi számomra a közlekedést vele. A gyorsítások és a váltások megadják a feelinget. Nagyon jól gyorsul. A futóművére egy rossz szavam sincs, nagyon jól dönthető a kanyarokba. Városi közlekedésben is abszolút megállja a helyét. A fékek nagyon jól fognak. Jól be lettek állítva. A végsebessége 110-115km/h körül van alattam úgy hogy nem vagyok ráfeszülve a tankra (93 kiló vagyok bár nem hiszem hogy ez olyan sokat számít). A kormány 2,5cm-el le van engedve a teleszkópon. Így számomra kényelmes, még hosszabb út alatt sem fájdul meg sem a csuklóm sem a hátam. 80-85 km/h utazó tempón szoktam használni a motort. Nagyon kellemes menet tulajdonságai vannak. 5500as fordulatnál érezhető ahogy fokozatosan nyit a szelep és adja le a teljesítményt. Nagyon jó érzés. Azalatt (4000-5000 alatt) kicsit olyan érzése van az embernek mintha alapjáraton menne. Teljesen megfelel a városi forgalomra, de ha kell odahúz neki az ember és már repül is. A fogyasztása több lett 80cc-es mivolta folytán, de ez természetes. 3,5 literrel el lehet járni vele, de 4-4,5 el is. Az ember csuklójától függ ahogy mondani szokás.
Abszolút megbízható, soha nem hagyott cserben. Hidegben is szívatóval pöccre indul. Nem rég nézettem át, dugók, tűgörgők... mintha új lenne. Tegyük hozzá, hogy meg is van becsülve a motor fűtött garázsban van, nincs széthajtva és nem sajnálom a pénzt a jó minőségű motorolajra sem.

Jó kiállású nagy testű motor. Sokszor odajöttek hozzám kérdezősködni, hogy hány cc... amikor mondom hogy 50 mindenki olyan fejet vág mintha a holdról jöttem volna :D Volt már laikus aki 500asnak mondta. Meg szép állapotban is van.

Erre használta
Munkába járás, kisebb túrák

Javítanivalók
Hátsó index izzó csere, olajcsere. Mást nem.

Itt szervizelte
Ismerősnél

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: FLeroy

Beküldve: 2012. szeptember 2.