Babetta 207 7 / 10

Babetta / Babetta 207
gyártási év: 1977
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 5000
fogyasztás: 2 liter / 100 km
teljesítmény: 4/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Papától örököltem ezt a Csehszlovák járgányt.
Szép állapotban volt és tank továbbá karbi takarítás után 2.rúgásra indult is.
Azóta sem volt vele menet közben problémám.
Soha nem állt meg,se -10-ben se túra közben +30 fokban.Első motoros köreimet ezzel tettem meg,és első hatalmas élményeimet köszönhetem a gépnek.Jól ment és tök jó volt hogy kenyérér menet nem kell pedálozni.
DE! Vettem egy 05-ös Jawa-t.
Akkor derült ki hogy azért ez a babetta igen lomha és kényelmetlen,ráz és hangos is.
Összességében példa értékű a strapabírása,mert rengeteget használom,minden nap és nem hagyott soha sehol ott és szó nélkül tűri a megpróbáltatásokat,és hogy majdnem teherautónak használom néha szegényt.Csak tankolni kell rendesen karbantartani és megy.
Jóval több dolog van rajta mint egy robogón,de azért 3 évtized különbség is van.
Ideális motor kezdőknek és boltba járásra,de itt véget is ér a lista.
Jöjjön a negatív része. : )
Amióta hozzám került a motor,azóta megtanultam cifrán szídni a Jikov karburátor tervezőit.Az a motor leggyengébb pontja,sok kínlódás mire jól megy vele a gép és a benzint sem ereszti.Eléggé "ráz",főleg ha már kicsit a blokk is fáradóban van.Ha viszont minden a helyén van és be van lőve,nem problémásabb motor a többinél sem.
Sajnos manapság a nem hozzá értők kiröhögik leköpik hogy ez mennyire egy gagyi,pedig ha megismerjük a motort és tudjuk hova nyúljunk nem rossz motor.Csak sajnos a mai forgalomban lassú,kevés a végsebessége.
Arra használva amire tervezték a világból kimegy.Kell bele egy Brisk(sokak szerint gagyi minőség,nekem nem volt vele gond)keverni kell bele szigorúan 1:33-ast de nem arol2T-ből és már mehet is.
Aki higgadt ember és szereti a gépeket,az egész biztosan megszereti ezt a kis kávédarálót is.

Erre használta
városközi "túrázás",boltba járás,kisebb kirándulások

Javítanivalók
hátsó racsni,bovdenek,tirisztor csere,lánc csere és a hétköznapi karbantartások.
pl.gumi csere,olaj csere,kipuff. takarítás,karbi takarítás és állítgatás,izzó csere.

Itt szervizelte
csak itthon,mindimális a szerszám igénye
Viszont tessék vigyázni az utángyártott alkatrészekkel! borzalmas minőségűek.

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Pionyr

Beküldve: 2011. június 19.