Cagiva Mito 8 / 10

Cagiva / Cagiva Mito
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 9376
vezetett km: 3000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 3/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Első nagymotorom volt. Most adtam el nemrég és gondoltam írok róla egy tesztet, mert nagyon meg voltam vele elégedve.

Mindenképpen egy kis ccm-es motorral szerettem volna kezdeni, de azért azt is akartam, hogy legyen megfelelő teljesítménye is. RS125 vagy Mito Evo II közötti keresgélés után, árban és kinézetileg/motorikusan is ez a motor volt a nyerő.

Teljesítménye nagyon jó ebben a kategóriában, városban elég 6ezerig pörgetni ( itt még nem nyit a power) és így is bőven le tudta gyorsulni az átlagos tempóban haladó autókat lámpánál. 8000 fölött kezd igazán menni, elpörgött 13500-ig terhelve, de 11500nál elveszti erejét. 150km/h-t simán tartja, utazó sebesség 120 km/h körül ( itt még nem pörög szét), végsebessége 170km/h volt, amit egyszer próbáltam ki vele, de halálfélelmem volt ( kis tömeg miatt eléggé instabil volt már és a menetszél dobálta).
A kis tömeg még nagy gondot jelentett szeles időben is, mert 80 felett már nagyon dobálta az úton a motort.


Megbízhatóságra azért adtam tízest, mert olasz motor létére nagyon megbízható volt. Benzinen és olajon kívül nem kellett rá költeni. Télen is mínusz fokokban is beindult 5-6 másodperc önindítózással 2,5 hónap állás után, de ha nem állt sokáig akkor mindig pöccre.

175cm felett nem ajánlom ezt a motort senkinek, mert a lábtartója nagyon magasan van, így elég hamar kimerednek a lábak. Az elején alig tudtam 30 kilómétert megtenni vele. A végén már 120kilómétereket is lenyomtam vele egyhuzamra, de elég hosszú volt a megszokási időszak, de persze ettől még nagyon kényelmetlen volt az a 120km. Emiatt is adtam el. ( 187cm vagyok)

Fogyasztása 2 ütemű motor létére nagyon alacsony volt. A legkevesebb kb. 4,5liter volt 100km-en a legtöbb is 5,5 liter volt amit fogyasztott.


A motoron a következő extrák voltak: Arrow kipufogó, MRA dupla buborékos sötétített plexi, kis karbonmintás ledes indexek, kis rendszámtartó.

Összességében teljesen meg voltam elégedve vele és örülök, hogy lehetett egy ilyen belépő szintű motorom.

Erre használta
hobbi motorozgatás városban és városon kívül

Javítanivalók
1 darab csatlakozó.

Itt szervizelte
Azt az egy darab csatlakozót 10ezer Ft-ért cserélték ki nekem az Adorjánracingnél, ami majdnem 2 hétbe telt :). Jó munkához idő kell, na de ennyi? :)

A beküldő 16 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: mann123

Beküldve: 2010. január 5.